ایران جزو 4 محدوده معدنی بزرگ و جذاب دنیا

ایران جزو 4 محدوده معدنی بزرگ و جذاب دنیا

مدیر اکتشاف ایمیدرو با اعلام این مطلب گفت: در کشورهایی مثل ایران که کار اکتشافی کمی صورت گرفته و میزان عمق اکتشافات قابل توجه نبوده در صورت سرمایه گذاری و استمرار، می تواند فرصت های بسیار بزرگی برای اکتشاف ایجاد کند.

 نتایج اولیه طرح اکتشافی گسترده ایمیدرو (حدود 250 هزار کیلومتر مربع) در سراسر کشور این نوید را می دهد که در آینده، معادن بزرگی در مقیاس مس سرچشمه، سرب و روی مهدی آباد و معادن بزرگ سنگ آهن را در کشور داشته باشیم.

به گزارش اقتصاد انلاین به نقل از ایمیدرو، مدیر اکتشاف ایمیدرو درباره وضعیت اکتشاف در دنیا گفت: هزینه‌های اکتشاف در دنیا در سال 2014 از 30 به 15 میلیارد دلار کاهش یافته و نشان دهنده این است که بحران در بخش معدن و اکتشافات، ادامه‌دار است. اکنون کشورهایی همچون استرالیا، کانادا، آمریکا و آفریقای جنوبی جزو بزرگترین بازیگران صحنه اکتشاف هستند و به طور مستمر فعالیت‌های اکتشافی انجام می‌دهند و طی سال‌های اخیر نیز کشورهای آمریکای لاتین و چین به این مجموعه پیوسته‌اند.

او ادامه داد: کشورهایی که کار اکتشافی مستمر انجام می‌دهند، به نتایج مطلوبی دست یافته‌اند و بیشتر معادن بزرگ اکتشاف شده دنیا هم طی 40 سال اخیر توسط همین کشورها صورت گرفته است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا