یک محقق انگلیسی اعلام کرد:

احتمال سقوط نفت به بشکه‌ای ۱۰ دلار/ ایران جای گاز، برق صادر کند

احتمال سقوط نفت به بشکه‌ای ۱۰ دلار/ ایران جای گاز، برق صادر کند

محقق دانشگاه UCL لندن با اشاره به احتمال سقوط قیمت نفت به بشکه‌ای ۱۰ دلار از افزایش ۳۰ درصدی تقاضا برای برق در ایران در دوران پساتحریم خبر داد و گفت: ایران جای گاز، برق صادر کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، کریس کوک با اشاره به موفقیت حاصل شده در مذاکرات برجام، گفت: به زودی تحریم‌ها در ایران برداشته می شود و تقاضا برای مصرف برق در ایران در دوران پساتحریم تا حدود ۳۰ درصد در کوتاه مدت افزایش می‌یابد.

محقق ارشد دانشگاه UCL لندن با اعلام اینکه قطعا وزارت نیرو به جلب و جذب سرمایه‌گذاری و مشارکت در افزایش تولید برق، افزایش راندمان تولید برق و مصرف برق در قسمت‌هایی که برای تولید کننده برق مقرون به صرفه باشد، علاقه‌مند است، تصریح کرد: ایران باید در این شرایط یک راهبرد مناسب و راه‌حل‌هایی برای سیاست‌های کلان انرژی در قرن ۲۱ به دست آورد.

مدیرعامل شرکت پترو اسکاتلند با بیان اینکه توسط وزارت نیرو و کمیته بنیاد ملی انرژی دعوت شده‌ام تا در سمیناری که به میزبانی این وزراتخانه برگزار می‌شود شرکت کنم، اظهار داشت: در زمان کنونی قیمت نفت به شدت در حال سقوط است و ممکن است به بشکه‌ای ۱۰ دلار هم برسد، وقتی قیمت نفت کاهش می‌یابد قیمت گاز طبیعی نیز کاهش می‌یابد و صادرات گاز طبیعی به گاز مایع (LNG) ممکن است مقرون به صرفه نباشد.

مدیر سابق بورس بین‌المللی نفت در لندن بیان کرد: راه‌حل این است که گاز را به برق تبدیل کرده و به جای صادرات گاز طبیعی به صورت خام، با تبدیل گاز به برق، ارزش افزوده ایجاد شود و در نتیجه تعریف تازه‌ای از حامل‌های اولیه انرژی و انرژی ثانویه که برق است، خواهیم داشت.

کوک تاکید کرد: نباید به انرژی و حامل‌های اولیه انرژی به صورت کالا نگاه شود، چراکه اگر به صورت کالا نگاه شود طبیعی است که تولیدکنندگان و مصرف کنندگان باهم رقابت می کنند که در بازار سهم بیشتری را برای خود اختصاص دهند و به همین دلیل در بازار بین المللی انرژی با شایعه اینکه بعد از تحریم‌ها نفت و گاز ایران هم وارد بازار می‌شود و قیمت‌ها را به طرف پایین سوق می‌دهند.

وی ادامه داد: اگر تعریف جدیدی برای انرژی ارائه شود به این معنا که انرژی تولید خدمات می کند ما می‌توانیم برای سرمایه‌گذاری تعریف جدید کنیم و به جای اینکه کشور بدهکار شود صاحبان تکنولوژی می‌توانند باهمتاهای ایران در تولید شرکت کنند.

محقق ارشد دانشگاه UCL لندن با بیان اینکه در صنعت برق صاحبان تکنولوژی با مشارکت در افزایش راندمان تولید برق یا احداث نیروگاه‌های جدید مشارکت می کنند، خاطرنشان کرد: این بحث جدیدی است که نیاز به مطالعه دارد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا