سبحانی خبر داد:

قصد فولاد مبارکه برای رسیدن به ظرفیت تولید ۷.۲ میلیون تنی

قصد فولاد مبارکه برای رسیدن به ظرفیت تولید ۷.۲ میلیون تنی

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در جشن ٢٣ دي ماه، سالروز افتتاح این شركت از وجود فرهنگ غني سازماني كاركنان و توليد رقابتي به عنوان رمزماندگاري و تعالي شركت ياد كرد.

به گزارش ماین نیوز، بهرام سبحانی در جمع معاونان، مديران و كاركنان شركت ضمن قدرداني از تلاش همه كاركناني كه از دوران ساخت تاكنون براي فولاد مباركه با تمام وجود مايه گذاشتند، ياد كاركنان فقيد اين شركت را نيز گرامي داشت و افزود: نتيجه همه اين تلاش ها اين شده است كه امروز ما شاهد آن باشيم كه فولاد مباركه چونان ستاره اي درخشان بر تارك صنعت فولاد كشور بدرخشد.

او با اشاره به نسل اول از همكاران در ساخت و بهره برداري از اين پروژه عظيم و با توجه به مشكلاتي كه اين عزيزان پس از بازنشستگي با آن مواجه شده اند، ابراز اميدواري كرد تا هرچه زودتر مطابق حق مسلم اين همكاران، راهكاري جامع و دائمي تدوين و اجرايي شود.

بهرام سبحاني با اشاره به وجود تعرفه نامناسب بر واردات فولاد كشورتصريح كرد: آمريكا با وجود اينكه عضو سازمان تجارت جهاني است با وضع تعرفه ٢٢٥ درصدي از توليدات داخلي خود حمايت كرده است اين در حالي است كه با پيگيري هاي مستمر فولاد سازان كشور، تعرفه ي جديدي در بخش فولاد كشور وضع شد ولي آنقدر قيمت هاي جهاني سير نزولي دارد كه اگر در مقاطع مختلف و به صورت پلكاني براساس قيمت هاي جهاني اين تعرفه ها در كشور تغيير نكند به يقين تمامي فولادسازان كشور با مشكلات بزرگتري مواجه خواهند شد.

وي ادامه داد: افزايش قيمت مواد اوليه و انرژي در كشور، كاهش ميزان فروش و قيمت محصولات در بازار و افزايش قيمت تمام شده محصول كه حاشيه سود بسياري از شركتها را تحت تاثير قرار داده است، و برخي شركتها را رو به تعطيلي يا كاهش نيرو سوق داده است. تا امروز فولاد مباركه به واسطه تلاش همكاران و انعطاف پذيري آنان و همسو شدن ايشان با سياست هاي شركت از جمله جاري كردن نهضت كاهش هزينه و همچنين هدف گذاري براي توليد محصولات ويژه و جديد شرايطي ايجاد شدكه بدون هرگونه كاهش نيرو بتوانيم در گردونه رقابت باقي بمانيم.

مديرعامل فولاد مباركه با اشاره به نمونه هايي از ورق هاي ويژه و جديد در شركت از جمله توليد ورق هاي گرم با ضخامت ١٧ ميلي متر و موردنياز در لوله هاي آبرساني سطح كشور، توليد ورق هاي IF مورد استفاده در خودرو و توليد ورق هاي آجدار و همچنين توليد و فروش ورق هاي زير ٣ ميليمتر ابراز داشت: با توليد اين نوع ورقها به نياز بازار داخل پاسخ مثبت داده شد.

وي استفاده از فرصت هاي پساتحريم را يكي ديگر از استراتژي هاي فولاد مباركه خواند و خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه بستر لازم براي ظرفيت توليد ٧،٢ ميليون تن فولاد خام در فولاد مباركه در آينده نزديك فراهم خواهد شد و هزينه هاي اجراي طرحهاي توسعه در اين شرايط خيلي كمتر ازسال هاي قبل و بعد خواهد بود؛ بنابراین بايد براي انجام طرح هاي توسعه فولاد مباركه، فولاد هرمزگان و فولاد سفيددشت از هم اكنون اقدامات لازم را انجام دهيم. اگر قرار باشد در آينده ما سهم ٥٠ درصدي خود را در توليد فولاد كشور داشته باشيم و كشور به سمت توليد ٥٥ ميليون تن پيش برود، امروز زمان مناسبي براي اجراي طرحهاي توسعه خواهد بود.

وی در پايان ضمن قدرداني از كاركنان خاطرنشان كرد: در دنياي رقابتي فعلي سازمانهايي موفق خواهند بود كه همانند كاركنان فولاد مباركه مشكلات و مسائل سازمان را مشكلات و مسائل خودشان دانسته و به فكر رفع آن باشند.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا