اجرای برجام، فرصتی مناسب برای بازار سرمایه است

اجرای برجام، فرصتی مناسب برای بازار سرمایه است

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به نزدیک شدن زمان اجرای برجام گفت: مهمترین اثر اجرایی شدن برجام این است که فرصت مناسبی در بازار سرمایه ایجاد می‌کند.

 

محمد فطانت، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، درباره تصمیمهای این سازمان در دوران پساتحریم گفت: برای جذب سرمایه گذاری خارجی برنامه هایی از جمله ارائه مجوز به نهادهای مالی خارجی داده شده است.
وی افزود: برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران اعم از ایرانیهای خارج از کشور و سرمایه گذاران خارجی فرمها و نرم افزارهایی طراحی و تدوین شده که فرآیند سرمایه گذاری خارجی به صورت آنلاین در بازار اولیه و ثانویه ایجاد شود.
فطانت به سیاستهای اقتصاد مقاومتی نیز اشاره و تصریح کرد: با ادامه سیاستهای اقتصاد مقاومتی در مراحل پیشرو می‌توان از ظرفیتهای برجام استفاده مناسبی کرد.
وی با بیان این که سهم بازار سرمایه در تمام اقتصاد طی سالهای گذشته روند شتابانی به خود گرفته است، اعلام کرد: اوج روند فعلی بازار سرمایه به آغاز واگذاری شرکتهای دولتی در قالب اصل ٤٤ برمی‌گردد، اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد که در این مسیر باید موانع به کمک اصلاح برخی از قوانین برداشته شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه ایران، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: در وضع فعلی جمع دارایی شرکتهای بورسی بیش از هشت تریلیون ریال است، اگرچه گفته می‌شود سیستم بانکی بار تامین مالی شرکتها را به عهده دارد، اما در مورد تامین مالی شرکتهای بورسی فقط ٤٠٠ هزار میلیارد ریال معادل پنج درصد از کل این مبلغ به این شرکتها اختصاص پیدا کرده و مابقی این مبلغ در اختیار شرکتهای غیر بورسی قرار گرفته است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا