افزایش تعرفه حفاظتی واردات فولاد در مقابل دامپینگ قیمت

افزایش تعرفه حفاظتی واردات فولاد در مقابل دامپینگ قیمت

دنیای معدن -انجمن تولید کنندگان فولاد پیشنهاد افزایش 15 درصدی تعرفه حفاظتی برای واردات فولاد را ارائه کرده است، تا تمامی تعرفه های واردات محصولات این گروه در هر مقطعی 15 درصد افزایش یابد.

دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد اظهار داشت: در شرایطی که با دامپینگ قیمت محصولات فولادی از طرف بازارهای بیرونی، مواجه و کاهش قیمت محصولات وارداتی مواجه هستیم، بهترین گزینه برای مقابله افزایش تعرفه حفاظتی واردات می باشد تا برای مدت معین واردات محصولاتی که تولید داخلی دارند کاهش یابد.

رسول خلیفه سلطانی در ادامه افزود: تا به این لحظه نظر مسئولین در رابطه با موافقت و اعمال درخواست تعرفه حفاظتی واردات فولاد مثبت بوده، ولی هنوز عملیاتی نشده و ما همچنان پیگیر این موضوع هستیم و امیدواریم آن را به زودی اعلام و ابلاغ کنند.

وی در خصوص تعرفه واردات فولاد دیگر کشورها گفت: در آمریکا این تعرفه در محدوده 236 درصد، ایتالیا 30 تا 40 درصد، کشورهای حاشیه خلیج فارس و دیگر کشورهای همسایه نیز تعرفه 30 درصدی واردات فولاد را تعیین کرده اند، در حال حاضر چین به عنوان یکی از بزرگترین اقتصادهای دنیا، ارزش پول خود را کاهش داده اقدام به کاهش قیمت محصولات صادراتی خود کرده که این خطری است که اقتصاد جهان و صنایعی همچون فولاد را تحت تأثیر خود قرار داده است.

این مقام مسئول با اشاره به مشکلات و چالش های این صنعت تأکید کرد: تا زمانی که نرخ دلار در همین محدوده ی فعلی قرار داشته باشد، صادرات سخت خواهد بود اما اگر دلار رشد کند و یا به عبارتی ریال ارزان تر شود، تا حدودی می توان به افزایش صادرات فولاد کشور امیدوار بود و از آنجایی که ایران پتانسیل حضور در بازارهای بین المللی را دارد، در صورت که هزینه های مالی و نرخ تسهیلات شرکت های این گروه کاهش و تعرفه واردات فولاد افزایش یابد، قطعاً امیدها به آینده صنعت افزایش خواهد یافت.

این مقام مسئول در خاتمه گفت: به طور کل با توجه به اینکه دولت در بودجه سال آینده خود، بودجه عمرانی را تا حدودی، نسبت به سال 94 افزایش داده و در صورتی که این چالش ها نیز رفع گردد، می توان چشم انداز مثبتی را برای این صنعت در داخل کشور متصور بود.

جهت عضویت در کانال تلگرام #اخبار #اقتصادی #بورس_نیوز روی لینک زیر کلیک کنید و گزینه JOIN را بزنید.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا