تحریم‌های جدید آمریکا علیه کره شمالی

تحریم‌های جدید آمریکا علیه کره شمالی

نمایندگان کنگره با تصویب قانون جدیدی تحریم هایی شدید اقتصادی علیه کره شمالی وضع کردند.

به گزارش هیل، مجلس نمایندگان آمریکا در جلسه روز سه شنبه خود به افزایش تحریم ها علیه کره شمالی رای دادند. نمایندگان کنگره با تصویب لایحه ۴۱۸-۲ یک سری تحریم های شدید اقتصادی علیه کره شمالی وضع کردند.

به گزارش اقتصاد آناین به نقل از مهر، این لایحه شامل شرکت های صادرکننده اجناس لوکس به کره شمالی نیز می شود. تحت این لایحه رئیس جمهور حق دارد از ورود افراد خارجی مرتبط با کره شمالی به خاک آمریکا جلوگیری کند.

طبق تصویب نمایندگان کنگره از این پس کره شمالی حق دسترس به ارز بین المللی را ندارد. اد رویس رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان کنگره آمریکا در جلسه رای گیری گفت: با این قانون باید پیامی به کیم رهبر کره شمالی بدهیم تا در سیاست های خود تجدیدنظر کند.

کره شمالی هفته گذشته ادعا کرد با موفقیت یک بمب هیدروژنی آزمایش کرده است. این در حالی است که آمریکا می گوید بمب آزمایش شده هسته ای بوده است.

در همین حال نمایندگان جمهوری خواه کنگره درصدد ارتباط آزمایش هسته ای کره شمالی به موضوع توافق هسته ای با ایران هستند. نمایندگان کنگره روز چهارشنبه درباره اجرای برجام تصمیم گیری خواهند کرد.

گفت می شود نمایندگان کنگره می خواهند قانونی تصویب کنند که به اوباما اجازه نمی دهد تحریم های موشکی ایران را به تاخیر اندازد. کریس اسمیت نماینده جمهوری خواه از نمایندگان خواست تحریم های مشترکی علیه دولت های ایران و کره شمالی اعمال کنند.

نمایندگانی از دو حزب دموکرات و جمهوری خواه اتخاذ تحریم های موشکی علیه ایران را خواستار شدند. هفته گذشته هفت نفر از نمایندگان دموکرات کنگره در نامه ای به اوباما اعمال تحریم های شدید علیه برنامه موشکی ایران را خواسته بودند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا