از درخواست ارایه لایحه بودجه 95 تا حل مشکل بازنشستگان فولاد

از درخواست ارایه لایحه بودجه 95 تا حل مشکل بازنشستگان فولاد

دنیای معدن -جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تسلیت شهادت شیخ نمر روحانی برجسته شیعی عربستان خواهان ارایه لایحه بودجه 95 و لایحه ششم توسعه و حل مشکلات بازنشستگان فولاد شدند.

محمدرضا پورابراهیمی نمایده مردم کرمان در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس در تذکری شفاهی با بیان این که 35 روز از زمان قانونی ارائه لایحه بودجه سالیانه می گذرد اما هنوز دولت لایحه را ارائه نکرده، گفت: سه هفته تا انتخابات و بعد از انتخابات دو هفته کاری مجلس در پیش دارد یعنی فقط 15 روز دیگر صحن علنی جلسه خواهد داشت ولی هنوز دولت لایحه بودجه و برنامه توسعه کشور را تقدیم مجلس نکرده است.
وی با بیان این که بودجه و برنامه توسعه کشور راهنمای اقتصاد کلان دولت است، ادامه داد: نمی دانم چرا برخلاف دو سال قبل که دولت در زمان مناسب بودجه را به مجلس تحویل می داد امسال این اتفاق نیفتاده است و حتی اعلام کرده ایم که آمادگی داریم یک سال دیگر برنامه پنجم توسعه را تمدید کنیم اما دولت در برابر ما ایستاد و گفت این کار امکان پذیر نیست.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: برنامه ششم توسعه قطعا به این مجلس نمی رسد و نمی دانیم چرا دولت نمی خواهد برنامه ششم توسط مجلس نهم تصویب شود البته پیشنهاد می کنیم که بودجه سال آینده به صورت سه دوازدهم بررسی و تصویب شده تا اگر دولت خواست بتواند بررسی بودجه و برنامه ششم را در مجلس بعدی داشته باشد.
سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان نیز با تسلیت شهادت شیخ نمر خواهان حل مشکل آب کشاورزان استان اصفهان شد.
وی همچنین با انتقاد از هوشمند شدن کنتور آب چاه های آب کشاورزی خواهان حل مشکل بازنشستگان فولاد و پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی کشور شد.
سید هادی حسینی نماینده قائم شهر نیز خواهان پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان، حل مشکل معلمان پیش دبستانی و نهضت سوادآموزی شد.
فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس نیز با تسلیت شهادت شیخ نمر در تذکری به رییس جمهوری اظهارداشت: ریاست جمهوری به وظایف و تکالیفی که رهبری درباره اجرای برجام برعهده شان گذاشته عمل کنند زیرا غربی ها به دنبال ایجاد تحریم های جدید به بهانه هایی همچون حقوق بشر هستند و اموال ملت ایران را غارت می کنند ولی هیچ کاری صورت نمی گیرد.
وی همچنین با انتقاد از کمیسیون نظارت بر اجرای برجام درباره واکنش به تحریمات جدید علیه اقدامات موشکی ایران گفت: نمی دانم آیا قضیه برجام همان برد و خورد است که ما از همان روز اول می گفتیم یا چیز دیگری است پس باید به این موضوع نیز رسیدگی شود.
وی در تذکر دیگری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره جشنواره عمار گفت: وزارت ارشاد به دنبال حرکت در مسیر رسوبات تساهل و تسامح دولت اصلاحات است.
نماینده مردم تهران همچنین خاطرنشان کرد: در دانشگاه فرهنگیان سمیناری برگزار شده که به شدت در آن بریز و بپاش صورت گرفته است و باید وزیر علوم در این زمینه توضیح دهد.
محمدعلی اسفنانی نماینده مردم فریدن خواهان رسیدگی به محصورین در برف حوزه انتخابیه خود و رسیدگی به وضعیت بازنشستگان فولاد شد.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز امروز در تذکری خارج از دستور خواهان مشکل تیم فوتبال ملوان بندر انزلی شد.
وی با یادآوری مشکل تیم ملوان در جذب سرباز گفت: از وزارت ورزش می خواهم مشکل تیم ملوان را حل کند. این تیم، تیمی قدیمی است و باید وزارت ورزش وارد حل این مشکل شود وگرنه بسیاری از اتفاقاتی که در وزارتخانه رخ می دهد را علنی می کنیم.
وی ادامه داد: وزارت ورزش باید درباره تقسیم بازیکنان سرباز در این تیم با عدالت رفتار کند و از دایره انصاف خارج نشود.
نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس نیز در اخطاری با استناد به ماده 52 و 53 قانون اساسی گفت: چرا دولت لایحه بودجه سال آینده را به مجلس ارائه نمی دهد.
لاریجانی در پاسخ به وی گفت: خوب ارائه نداده، حالا چکار باید انجام دهیم؟ دولت تخلف کرده است.
قاضی پور افزود: من زمان احمدی نژاد هم این اخطارها را می دادم و شما هم گوش می کردید ولی الان گوش نمی کنید.
لاریحانی در پاسخ به وی گفت چندین بار این اخطار را داده اید و من هم گفته ام که دولت تخلف کرده است؛ حالا باید چکاری انجام دهیم؟

** تذکر به وزیرخارجه برای برخورد با اقدامات نامناسب عربستان
محمد دهقان عضو هیات رییسه مجلس با قرائت تذکرات کتبی نمایندگان گفت: موسی الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد، سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، حسین سبحانی نیا نماینده مردم نیشابور، محمد دهقان نماینده مردم طرقبه، عباس رجایی باغ سیایی نماینده مردم گناباد، جواد هروی نماینده مردم قائنات، قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد، سالار مرادی نماینده مردم سنندج و نصرالله پژمان فر نماینده مردم مشهد در تذکری به وزیر کشور خواهان ضرورت جلوگیری از سیاسی کاری مسوولان مربوطه در حل مشکل سهامداران پدیده شاندیز شدند.
وی ادامه داد: همچنین سید سعید زمانیان نماینده مردم شهرکرد و بهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد در تذکری به وزیر امور خارجه خواهان توضیح علت عدم برخورد جدی با اقدامات نامناسب عربستان سعودی در زمینه های مختلف به ویژه حمله به سفارت ایران در یمن شدند.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا