بازی های فصل آینده در نقش جهان برگزار میشود

بازی های فصل آینده در نقش جهان برگزار میشود

دنیای معدن - سعیدبخش گفت: ما در پروژه نقش‌جهان هزینه کرده‌ایم و نمی‌گذاریم پروژه ناتمام بماند و با امید بهره‌برداری از ورزشگاه، اقدام به سرمایه‌گذاری در آن کرده‌ایم اما در مورد تزریق بودجه بیشتر به این پروژه مدیرعامل کارخانه باید تصمیم‌گیری کند.

این روزها سوال اصلی دوستداران فوتبال اصفهان و به خصوص هواداران سپاهان در مورد ورزشگاه نقش‌جهان، زمان دقیق بهره‌برداری از این ابرپروژه همیشه خبرساز نصف‌جهان است.

در این بین نقل قول‌های مختلفی از سوی مقامات مسئول و ورزشی‌های اصفهان در مورد زمان تکمیل شدن این ورزشگاه در رسانه‌ها مطرح شده است.

با احمد سعیدبخش معاون اجرای پروژه‌های شرکت فولادمبارکه و نماینده مدیرعامل این شرکت در پروژه نقش‌جهان در مورد مسائل مختلف پیرامون این پروژه گفتگو کردیم.

حاصل این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

روند تکمیل ورزشگاه نقش‌جهان در چه شرایطی قرار دارد؟

برنامه‌ریزی ما بر این اساس است که بازی‌های فصل آینده لیگ برتر در ورزشگاه نقش‌جهان برگزار شود و تمام برنامه‌ریزی‌های ما در این راستا صورت گرفته است.

مدتی پیش استاندار اصفهان از روند تکمیل ورزشگاه کمی گلایه‌مند بود و خواستار تسریع این موضوع شد.

الان وضعیت به چه صورت است؟

شرایط خوب است و اتفاقاً استاندار اصفهان در بازدید سه هفته پیش خود، از روند تکمیل ورزشگاه ابراز رضایت کرد و روند کار را خوب ارزیابی کرد. ضمن اینکه ما به دلیل تغییر استانداردهای AFC مجبور شدیم تغییراتی کلی در بخش‌هایی از پروژه ایجاد کنیم. مثلاً ورودی بازیکنان در ورزشگاه نقش‌جهان از پشت دروازه‌ها بود که مجبور شدیم آن را به صورتی تغییر دهیم که بازیکنان از وسط زمین وارد شوند که این موضوع مستلزم تغییرات و تخریب زیادی در ورزشگاه بود.

باید برای هر دو تیم که در ورزشگاه حضور پیدا می‌کنند، رختکن، اتاق ریکاوری، حمام و سرویس بهداشتی به صورت مجزا در نظر می‌گرفتیم که باعث شد تغییرات کلی در فاز اول ایجاد کنیم و در مورد اسکلت فلزی نیز، بخشی از آن به دلیل نیمه‌تمام ماندن پروژه آسیب دیده بود که مجبور شدیم آن را باز کنیم و بعد از ترمیم دوباره نصب کنیم.

یک سری قطعات مربوط به اسکلت فلزی هم ساخته نشده بود که درحال ساخت آنها هستیم و این کار هنوز هم ادامه دارد. قراردادی هم برای محوطه‌سازی، پارکینگ‌ها، سرویس‌های بهداشتی بیرون ورزشگاه و ... منعقد شده است که در دست اقدام است.

در مورد چمن هم، سرمای هوا کمی برای ما مشکل ایجاد کرد و مجبور شدیم چمن را از ابتدا خاک‌برداری کنیم و دوباره لایه‌های جدید تعبیه کنیم چون برخی اصول در کاشت چمن رعایت نشده بود و آبی هم که به آن داده شده بود، کیفیت خوبی نداشت. لوله‌های آب گرم زیر چمن نیز آماده است و زمین مهیای کشت است ولی به دلیل سرما، دو گزینه داریم؛ یکی اینکه چمن را الان بکاریم و یا اواخر بهمن و اوایل اسفندماه. البته فرقی هم نمی‌کند و چمن برای فصل آینده لیگ برتر آماده می‌شود چون چمن باید دوچین شود تا بتوان روی آن بازی کرد. همان‌طور که می‌بینید این دوباره‌کاری‌ها زمان زیادی از ما گرفت.

برخی به کاشت دوباره چمن در ورزشگاه انتقاد وارد می‌کنند. تضمینی وجود دارد که چمن ورزشگاه به سرنوشت چمن قبلی دچار نشود؟

کارشناسان شرکت فولادمبارکه که برای کشت چمن به ورزشگاه آورده‌ایم، مهندس کشاورزی و متخصص این کار هستند و اینها افرادی هستند که کارشناس زمین‌های تمرین باشگاه سپاهان هم بوده‌اند. بر اساس نظر همین کارشناسان هم بود که تصمیم بر این شد که چمن دوباره از پایه بازسازی شود وگرنه مهندسان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی تصمیم داشتند تنها بازسازی کوچکی روی چمن انجام دهند. بهترین تجهیزات برای چمن ورزشگاه به کار برده شده است و امیدواریم که چمن خیلی خوبی در ورزشگاه داشته باشیم.

با توجه به دوباره‌کاری‌هایی که به آن اشاره کردید، بودجه مورد نیاز برای تکمیل ورزشگاه نقش‌جهان به بیش از ۳۰ میلیارد تومان می‌رسد. بهرام سبحانی مدیرعامل شرکت فولادمبارکه در آخرین اظهارنظر خود در این مورد از اختصاص تنها ۱۲ میلیارد تومان به تکمیل ورزشگاه نقش‌جهان سخن گفته است. سوال اینجاست که آیا فولادمبارکه حاضر به تأمین باقیمانده این بودجه خواهد بود یا خیر؟

مدیرعامل شرکت باید در این مورد تصمیم بگیرد. مسلماً ما که در این پروژه هزینه کرده‌ایم، نمی‌گذاریم پروژه ناتمام بماند و با امید بهره‌برداری از ورزشگاه، اقدام به سرمایه‌گذاری در آن کرده‌ایم. تزریق بودجه بیشتر به پروژه دیگر موضوعی است که مدیریت عالی شرکت و مدیرعامل کارخانه باید در مورد آن تصمیم‌گیری کند.

فولادمبارکه تا الان چه میزان بودجه به پروژه تزریق کرده است؟

تا امروز حدود ۱۰ و نیم میلیارد تومان.

مثل اینکه در محل ورودی و خروجی شرقی ورزشگاه کار خاصی انجام نشده است. مشکلی در آن قسمت وجود دارد؟

نه، اینها در برنامه کاری ما هست. برای ورودی اصلی ورزشگاه هم با شهرداری کاملاً هماهنگ بوده‌ایم و آنها در حال تهیه طرحی هستند که همزمان با راه‌اندازی پروژه، شهرداری باید ورودی‌ها و خروجی‌ها را ساماندهی کند که اینها در دست اقدام است و مسئله‌ای وجود ندارد که نادیده گرفته شده باشد. حتی در مورد سیستم کابل نوری و ... با صداوسیما هماهنگ بوده‌ایم و کارها به موازات یکدیگر پیش می‌رود.

طبق تفاهم‌نامه، بخشی از کارهای ورزشگاه به اداره‌کل ورزش و جوانان استان محول شده است اما گویا دپوی خاکی در یک طرف ورزشگاه وجود دارد که قرار بوده اداره‌کل اقدام به جابجایی آن کند ولی این کار صورت نگرفته.

ما تنها سرمایه‌گذار هستیم و در این موارد دخالت نمی‌کنیم. حتی در بحث انتخاب پیمانکار نیز دخالتی نداشتیم و این موارد بر عهده شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور است. ما فقط به پروژه پول تزریق می‌کنیم و نظارتی هم داریم که پول ما چطور و کجا صرف می‌شود. اینکه زمین‌ها معارض دارد و یا دپوی خاک جابجا نشده، به ما ربطی پیدا نمی‌کند و مدیرکل ورزش و جوانان استان باید در این مورد اظهارنظر کند.

برخی اهالی ورزش اصفهان به بهره‌برداری از ورزشگاه در زمان اعلام شده خوشبین نیستند نظر شما در این مورد چیست؟

ما که درگیر پروژه هستیم وضعیت آن را بهتر می‌دانیم. شما هدفی را برای تاریخ بهره‌برداری در نظر می‌گیرید اما ممکن است خدای نکرده اتفاقی رخ دهد و این زمان عقب بیفتد اما طبق برنامه‌ریزی ما مسابقات فصل آینده لیگ برتر را در چمن ورزشگاه نقش‌جهان خواهیم داشت و این‌طور که پروژه پیش می‌رود، به محقق شدن این موضوع خوشبین هستیم.

از طرف دیگر اظهارنظر غیرکارشناسی با پیش‌بینی تخصصی تفاوت دارد و تمام سعی و تلاش ما بر این است که ورزشگاه تا لیگ آینده آماده شود و تا کنون نیز در تزریق نقدینگی به پروژه هیچ کوتاهی نداشته‌ایم.

مباحثی مطرح شده که فولادمبارکه قصد دارد فاز دوم ورزشگاه را در حد برگزاری مسابقات و نه تکمیل نهایی آماده کند و از همان فاز نخست استفاده شود. آیا این موضوع صحت دارد؟

این موضوع درست نیست و ما از هیچ ملزوماتی که برای برگزاری مسابقات لازم است کم نمی‌گذاریم.

مثل اینکه قرار است وزیر ورزش و جوانان و مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی به زودی بازدیدی از پروژه داشته باشند.

بله ولی زمان دقیق این بازدید هنوز مشخص نشده است.

منبع :ایمنا

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا