گیلان در تولید میلگرد فولادی یکی از ۶ استان برتر کشور است

گیلان در تولید میلگرد فولادی یکی از ۶ استان برتر کشور است

دنیای معدن - رئیس اداره معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت و معدن و تجارت گیلان گفت: گیلان با ظرفیت تولید سالیانه بیش از ۱ میلیون و ۱۰۰ هزارتن میلگرد فولادی در بین ۶ استان برتر کشور قرار دارد.

رامین میرصادقی امروز در سالن بازار و سرمایه گذاری خارجی استان با بیان اینکه صنعت و معدن گیلان دارای پیشینه تاریخی است، اظهار داشت: هم اکنون بیش از 2 هزار 600 واحد فعال صنعتی و بالغ بر 78 هزار شغل مستقیم در حوزه صنعت و معدن در گیلان وجود دارد.

وی افزود: گیلان به واسطه موقعیت ژئواستراتژیک و وجود آزاد راه و راه آهن در دست احداث در آینده به راه آهن جمهوری آذربایجان متصل می شود و با توجه به شرایط آب و هوایی معتدل و مناسب، به ویژه در زمینه های صنایع غذایی، نساجی و دارویی، نیروی انسانی متخصص و زیربناهای اساسی آب برق و گاز از استان های مستعد در جذب سرمایه گذاری می شود.

رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، تعداد شهرک و ناحیه صنعتی گیلان را 34 فقره اعلام کرد و با اشاره به اینکه گیلان در زمینه تولید محصولات مهم صنعتی دارای جایگاه ویژه ای در کشور است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان تولید سالیانه سیمان در استان حدود 2 میلیون و 250 هزار تن و تولید محصولات فولادی 4 میلیون تن، تولید فولاد خام 800 هزار تن و تولید کاشی و سرامیک 9 میلیون متر مربع در سال است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا