رئیس بازرسی سازمان صنعت، معدن سمنان:

اصناف متخلف در استان سمنان۱.۲ میلیارد تومان جریمه شدند

اصناف متخلف در استان سمنان۱.۲ میلیارد تومان جریمه شدند

سمنان - رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، گفت: واحد های متخلف صنفی در سمنان طی ۹ماهه سال جاری یک میلیارد و ۲۳۵میلیون تومان جریه شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، رحمان اعرابی به منظور ارائه گزارش عملکرد ۹ماهه اخیر سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در بخش بازرسی و نظارت، از انجام ۵۷ هزار و ۴۸۱ مورد بازرسی در سال جاری خبر داد و بیان داشت: تخلفات واحدهای صنفی اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه، عدم ارائه فاکتور، عرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق برای صدور رای نهایی به تعزیرات حکومتی ارسال شده اند.

وی افزود: این تخلفات در مجموع ارزش ریالی بالغ بر یک میلیارد و ۲۳۵ میلیون و ۷۵۴ هزار تومان بوده که برای بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان درباره نحوه بازرسی های صورت گرفته در سال جاری، گفت: این بازرسی ها از اصناف به منظور رصد وضعیت بازار کالا و خدمات و به ویژه کالاهای اولویت دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان انجام گرفته است.

اعرابی با بیان اینکه جلوگیری از هرگونه افزایش بی رویه قیمت ها در قالب طرح های مختلف در دستور کار سازمان صنایع و معادن استان قرار دارد، بیان داشت: در این بازرسی ها که توسط کارشناسان نظارت و بازرسی، بازرسان و ناظران افتخاری سازمان صنعت، معدن و تجارت به صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام شده است تعداد سه هزار و ۵۷۱ مورد پرونده تخلف ثبت شد.

وی افزود: همچنین در مدت ۹ماهه جاری یک هزار و ۸۴۹ مورد شکایت مردمی به سامانه رسیدگی به شکایات مردمی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام شده است که توسط بازرسان و کارشناسان این اداره رسیدگی و بررسی شده است.

اعرابی در پایان تأکید کرد: هم استانی ها مي‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحدهای صنفی، مراتب را با شماره تلفن گويا ۱۲۴ سامانه ستاد خبري سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا