انتظار ۱۴۰ کارگر فولاد اسفراین برای بازنشستگی پیش از موعد

انتظار ۱۴۰ کارگر فولاد اسفراین برای بازنشستگی پیش از موعد

دنیای معدن - از جمعیت ۸۰۰ نفری کارگران فولاد اسفراین، نزدیک به ۱۴۰ کارگر باسابقه این واحد صنعتی به دلیل مخدوش قلمداد شدن سوابق بیمه، برای بازنشستگی پیش از موعد با مشکل روبرو هستند.

«داوود امیری»، مسئول شورای اسلامی کار کارخانه فولاد اسفراین با اعلام این خبر به ایلنا گفت: این کارگران به لحاظ نوع کار و شرایط محیطی کارگاه مشمول مقررات بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور هستند اما چون در پرونده های بیمه آن ها سمت شغلی دیگری رد شده است، سازمان تامین اجتماعی از صدور حکم بازنشستگی برای آن ها خودداری می کند.

مسئول نهاد صنفی کارگران این واحد صنفی در ادامه گفت: براساس مستندات موجود برای این کارگران در سازمان تامین اجتماعی به عنوان کارگر «شالیکوب» و یا «طلاساز» پرونده بیمه تشکیل شده است و این در حالی است که در کارخانه فولاد اسفراین هرگز چنین سمت شغلی وجود نداشته است.

نایب رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان خراسان شمالی افزود: جدا از این مسئله سازمان تامین اجتماعی مدعی است که در برخی دوره های زمانی در پرونده بیمه ای گروهی از این کارگران هیچ نشانی از پرداخت شدن حق بیمه وجود ندارد.

این فعال صنفی کارگری ادامه داد: این وضعیت در حالی است که کارگران مورد نظر هنوز بقایای دفترچه بیمه های قدیمی خود را که نشان می دهد در دوره زمانی مورد نظر به عنوان کارگر در فولاد اسفراین مشغول کار بوده اند.

امیری گفت: به هر دلیلی پرونده بیمه ای کارگران باسابقه فولاد اسفراین دارای مشکل است نباید ارتباطی با درخواست بازنشستگی آن ها داشته باشد چرا که هم براساس احکام هیات های تشخیص و حل اختلاف ادارت کار و هم براساس آراء دیوان عدالت اداری رابطه شغلی محرض است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا