رییس مرکز سیمای استان‌های صداوسیما:

سیگنال تلویزیون به مناطق صعب‌العبور می‌‌رسد/ مذاکره با بخش خصوصی

سیگنال تلویزیون به مناطق صعب‌العبور می‌‌رسد/ مذاکره با بخش خصوصی

رییس مرکز سیمای استان‌های رسانه ملی از طرحی برای استفاده از تکنولوژی‌های جدید برای پوشش صد درصدی و سیگنال رسانی به همه نقاط کشور سخن گفت.

عبدالکریم خیامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه های مرکز سیمای استان های رسانه ملی در ایام دهه فجر و مناسبت های ملی و چیدن کنداکتور جدید برای شبکه های استانی گفت: امسال برنامه های ما تحت تاثیر چند موضوع قرار دارد که یکی از این موضوعات مسایل منطقه و فعالیت تروریست ها است.

وی ادامه داد: ما باید در برنامه سازی ها روی وجوه بین المللی انقلاب اسلامی کار کنیم. در جهان اقدامات زیادی علیه ما صورت می گیرد و از آنجایی که بسیاری از این اقدامات با عنوان اسلام تقلبی عرضه می شود ما باید فعالیت بیشتری روی وجوه بین المللی انقلاب اسلامی داشته باشیم تا اسلام واقعی را به جهان نشان دهیم.

خیامی برنامه دیگر برای خنثی کردن اقدامات علیه ایران و انقلاب را همدلی فرهنگ ها دانست و عنوان کرد: نکته دیگر موضوع همدلی هر چه بیشتر فرهنگ هاست. بعضی از سوء تفاهم ها ممکن است نسبت به فرهنگ های مختلف در کشور پیش بیاید که باید آنها را حل کرد. به طور مثال ما بعد از ماجرای «فیتیله» در شهرهای آذری زبان نوعی نظرسنجی داشتیم و بیشتر مردم این شهرها بیان می کردند که فیتیله ای ها اشتباه کرده اند و عذرخواهی هم شده است و حالا می توانند به کار خود ادامه دهند.

رییس مرکز سیمای استان های رسانه ملی تصریح کرد: درحالیکه قاطبه مردم چنین نگاهی دارند اما عده ای هم هستند که می خواهند نگاه خود را اعمال کنند و عمدتا از بیرون تحریک و تامین می شوند، بنابراین نیاز است که وحدت و همدلی اقوام و فرهنگ های مختلف در موضوع انقلاب افزایش پیدا کند.

خیامی در پاسخ به پرسشی درباره پوشش شبکه‌های صداوسیما در نقاط دورافتاده و مرزی کشور اظهار کرد: پوشش ما در کشور صددرصدی نیست و ما روستاهایی داریم که هیچ دسترسی به شبکه های صداوسیما ندارند. البته اگر به آمارهای دهه اخیر نگاه کنید ما پیش از این نقاط کمتری را می توانستیم پوشش دهیم که شاید در یک استان در حدود ۵۰ درصد بوده است اما امروز پوشش استان ها از ۹۰ درصد بیشتر شده است و حتی بعضی از استان ها به ۹۵ و ۹۷ درصد پوشش رسیده اند و آنچه که باقی مانده است مناطق فوق العاده صعب العبور هستند که برخی از آنها نیاز به نصب تجهیزات دارند.

وی در پایان با اشاره به تدابیری که برای این امر صورت گرفته است، توضیح داد: ما تدبیری داشته ایم که یکی از بخش های خصوصی با همکاری بخش های فنی سازمان صداوسیما طرح اولیه ای را پیش بینی کرده است و جلسه ای هم برگزار شد تا از یک تکنولوژی جدید در این راستا استفاده شود که در این صورت دیگر نیازی به استفاده از سیستم سنتی سیگنال رسانی نداریم و در این صورت امیدوارم سیگنال رسانی را در کشور به صددرصد برسانیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا