قیمت پایین نفت، مشکلی دیگر برای فولادسازان آمریکایی

قیمت پایین نفت، مشکلی دیگر برای فولادسازان آمریکایی

دنیای معدن - فولادسازان آمریکایی در حالی با قیمت‌های پایین ناشی از سیل محمولات وارداتی ارزان چین دست‌وپنجه نرم می‌کنند که با نزدیک شدن میزان واردات به کمترین مقدار چهارسال اخیر خود، یک دلیل دیگر نیز در حال ظهور است:‌

به نقل از بلومبرگ، بر اساس آمار دفتر سرشماری ایالات متحده، فولاد خارجی وارد شده به آمریکا در ماه نوامبر نسبت به نوامبر سال گذشته 36 درصد کاهش یافته است. این در حالی است که قیمت‌های داخلی در پایین‌ترین سطح 9 سال اخیر خود قرار داشته و مالیات روی محصولات وارد شده از 6 کشور، عامل ناعادلانه شدن قیمت تلقی می‌شود. با این حال هنوز اکثر ظرفیت کارخانه‌های آمریکایی از زمان بحران اقتصادی تاکنون غیر‌فعال باقی مانده‌ است و در هفته منتهی به 21 دسامبر تنها 61 درصد از ظرفیت آنها در حال عملیات است.


 

کاهش ظرفیت به دلیل افت تقاضای لوله‌های فولادی و مته مورد استفاده در صنعت انرژی و پس از کاهش 66 درصدی قیمت در 18 ماه اخیر رخ داده است. پیش از این، فروش محصولات با حاشیه سود بالا به شرکت‌های نفت و گاز باعث کمک به کارخانه‌های شیل آمریکا شده بود. روز سه‌شنبه، تیما تنرز، تحلیلگر شرکت بنک آو آمریکا اعلام کرد:‌ «به نظر من واردات تنها مشکل پیش‌روی کارخانه‌های فولاد داخلی نیست. هیچ کس انتظار باقی‌ماندن این قیمت‌های پایین نفت را در طولانی مدت نداشته است. یک نتیجه مهم از فروپاشی قیمت انرژی برای مصرف فولاد این است که تخلیه موجودی شرکت‌های فولاد و انرژی با کاهش تقاضا و تشدید کاهش مصرف، زمان بیشتری طول خواهد کشید.» وی افزود: «کارخانه‌های داخلی در سال 2014، به قیمت تولیدی محصول بالاتر از دیگر نقاط جهان متهم شده و این موضوع موجب بالارفتن واردات شده است.» بر‌اساس آمار استیل‌ایندکس، قیمت ورق گرم فولاد در سال جاری افتی 38 درصدی را تجربه کرده است.


 
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا