معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

افزایش 1.5 برابری بودجه مناطق ویژه اقتصادی کشور در سال آینده

افزایش 1.5 برابری بودجه مناطق ویژه اقتصادی کشور در سال آینده

یزد - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک با بیان اینکه مقرر شده در سال 95بودجه مناطق ویژه اقتصادی کشور تا 1.5 برابر افزایش داشته باشد گفت: امیدواریم این میزان در دولت مصوب شود تا در راستای توسعه و بهره برداری از مناطق ویژه اقتصادی به کار گرفته شود.

سیدمحمدعلی سیدابریشمی شامگاه چهارشنبه در جمع مدیران عامل شرکت شهرکهای صنعتی متولی مناطق ویژه اقتصادی در یزد، بر ایجاد بسترهای لازم برای حضور سرمایه گذاران در مناطق ویژه تاکید کرد و افزود: این مناطق در گسترش صنعت و صادرات نقش مهمی دارند.
وی اظهار کرد: از زمانی که پیگیری امور مناطق ویژه اقتصادی به این سازمان واگذار شده در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته و وضعیت بهتری در مقایسه با گذشته خود دارد.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از اختصاص بودجه 350 میلیارد ریالی برای ایجاد و تکمیل زیرساختها و توسعه مناطق ویژه اقتصادی 9 گانه کشور در سال جاری خبر داد گفت: پیگیری لازم برای تخصیص کامل این اعتبارات در دست انجام است.
سید ابریشمی همچنین افزود: مناطقی که هنوز به هر دلیل نتوانستند بودجه اختصاصی خود را دریافت کنند تلاش نمایند تا این امر تاپایان سال جاری تحقق یابد.
وی اضافه کرد: پشتیبانی از فعالیت های اقتصادی و برقراری ارتباط تجاری بین المللی و تحرک در اقتصاد منطقه ای از اهداف مهم مناطق ویژه است که طی سالیان اخیر توجه مناسبی به آن نشده است.
در این نشست مدیران مناطق استان های همدان، بوشهر، گلستان، خراسان شمالی، یزد، سمنان، کردستان، فارس و گلستان حضور داشتند و نقطه نظرات خود پیرامون مناطق ویژه ارائه کردند.
همچنین هشتمین دوره از مسابقات فوتسال بسیج سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران یادواره سه هزار 850 شهید گرانقدر استان یزد با حضور جمعی از مسئولان استان در ورزشگاه شش هزار نفره شاهدیه افتتاح شد.
در این دوره مسابقات 14 تیم از استان های تهران، البرز، یزد، بوشهر، خراسان شمالی، ایلام، فارس، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی، هرمزگان، قزوین و سازمان صنایع کوچک حضور داشتند که به مدت چهار روز به رقابت می پردازند.
وسعت شهرکها و نواحی صنعتی استان هم اکنون 6 هزار و 622هکتار اعلام شده و اکنون 30 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان وجود دارد که از این تعداد 13 شهرک صنعتی مصوب ، 15 ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی در زمینه های شیمیایی، نساجی، فلزی، غذایی، کانی غیرفلزی، سلولزی، برق و الکترونیک فعالیت می کنند.
تاکنون 942 واحد در شهرک صنعتی استان به بهره برداری رسیده است که در این واحدها 22 هزار 147 نفر مشغول بکار هستند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا