وعده رئیس سازمان ‌مالیاتی ‌برای اصلاح ‌قوانین ظالمانه مالیاتی /‌ نرخ 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده در برنامه ششم ‌تثبیت می‌شود

وعده رئیس سازمان ‌مالیاتی ‌برای اصلاح ‌قوانین ظالمانه مالیاتی /‌ نرخ 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده در برنامه ششم ‌تثبیت می‌شود

دبیر مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: در دیداری که به همراه جمعی از اصناف با رئیس سازمان امور مالیاتی داشتیم قرار شد قوانین مالیاتی اصناف که دارای اشکالاتی بوده اصلاح شود تا بیشتر از این اصناف گرفتار معضلات مالیاتی نشوند.

به گزارش نامه نیوز ، مصطفی افضلی‌فرد صبح امروز در دیدار با جمعی از روسای اتحادیه‌های صنفی اردبیل اظهار کرد:‌ دوشنبه این هفته به همراه جمعی از روساهای اتحادیه صنفی استان میهمان رئیس سازمان امور مالیاتی بودیم و در این جلسه که بیش از 1.5 ساعت به طول انجامید مباحث مختلف، دغدغه‌ها و مشکلات صاحبان صنوف مختلف مطرح شد تا زمینه‌ای برای حل این مشکلات با تدابیر سازمان امور مالیاتی فراهم آید.

وی گفت: در وهله اول با توجه به تبصره 117 قانون مبنی بر دریافت 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده در برنامه سالانه مقرر شد در طول برنامه ششم در همین رقم متوقف شده و بیش از این افزایش پیدا نکند چرا که مالیات بر ارزش افزوده بیشتر بر رکود بازار و تشدید آن دامن می‌زند و انگیزه خریداران و مشتریان را کاهش داده و به تضعیف بازار منجر می‌شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قرار شد در برنامه ششم توسعه نرخ 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده تثبیت شود تا زمینه‌ای برای تقویت واحدهای صنفی فراهم آید.

افضلی‌فرد بیان کرد: در مورد جرایم هنگفت و طاقت‌فرسایی که بر صاحبان صنوف از محل مالیات بر درآمد اعمال می‌شود به نوعی با اصلاح قوانین این موانع و مشکلات برطرف شده و حتی در ستاد تسهیل نیز اعلام کردیم که اخذ مالیات باید بر سود مبتنی باشد نه بر درآمد.

وی افزود: اخذ مالیات از مردم آن هم به شکل روزافزون جای افتخار نیست و ‌اگر مودیان خوش حساب مالیاتی را تحت حمایت قرار دهیم و بتوانیم جلوی فرار مالیاتی را بگیریم در این صورت می‌توانیم کارنامه شایستگی خودمان را ارائه کنیم.

دبیر مجمع نمایندگان استان اردبیل ادامه داد: بنده از رئیس سازمان امور مالیاتی خواستم تا در کنار اعمال تخفیف برای مودیان خوش حساب و بخشش جرایم مالیاتی از بستن مالیات‌های سنگین بر اصناف پرهیز شود و در نقطه مقابل نسبت به گرفتن مالیات از افرادی که به عناوین مختلف از این کار اجتناب می‌کنند همت و تلاشی راستین انجام شود.

افضلی‌فرد تصریح کرد: اعمال مالیات‌های سنگین حتی منجر به تعطیلی برخی واحدهای تولیدی شده و خواستار اعمال مالیات بر سود به جای اعمال مالیات بر درآمد شدیم به طوری که حتی باید این اعمال مالیات بر کل درآمدهای اشخاص نباشد بلکه بر سودهای مضاعفی باشد که یک واحد تولیدی و صنفی در کسب آن تلاش می‌کند.

وی گفت:‌ رئیس سازمان امور مالیاتی قول داد تا به سرعت برخی از قوانین مالیاتی ظالمانه علیه صنوف و تولیدکنندگان واقعی را اصلاح کرده و در حل معضلات مالیاتی این تلاشگران بیشتر همت کند.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به پیگیری و تلاش جدی برای تزریق رقم 16 میلیارد تومان تسهیلات با نرخ 16 درصد سود در حمایت از واحدهای صنعتی خبر داد و یادآؤر شد: البته این رقم به 32 میلیارد تومان افزایش یافته و از مسئولان استانی انتظار داریم رقم 32 میلیارد تومان تسهیلات کمی به واحدهای تولیدی و صنعتی را با نرخ 16 درصد که یارانه‌دار است به فعالان این بخش پرداخت کنند تا بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی برطرف شود.

وی عنوان کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی در استان با مشکل نقدینگی روبه‌رو هستند و اگر حرکتی منطقی، درست و شایسته در این حوزه انجام نشود قطعا با موانع و مشکلاتی روبه‌رو خواهیم شد.

دبیر مجمع نمایندگان استان اردبیل افزود: در دیداری که به همراه جمعی از اصناف با رئیس سازمان امور مالیاتی داشتیم قرار شد قوانین مالیاتی اصناف که دارای اشکالاتی بوده اصلاح شود تا بیشتر از این اصناف گرفتار معضلات مالیاتی نشوند.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا