بسته میلیاردی روسیه برای حمایت شش ماهه از صنعت خودرو

بسته میلیاردی روسیه برای حمایت شش ماهه از صنعت خودرو

دولت روسیه 20 میلیارد روبل (275 میلیون دلار) برای پشتیبانی از صنعت خودرو در نیمه اول سال 2016 هزینه خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، دنیس مانتوروف، وزیر صنعت و بازرگانی روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "روسیه 24" اظهار کرد: دولت بسته حمایتی از صنعت خودرو را گسترش خواهد داد. کاهش چشمگیر ارزش روبل و کندی رشد اقتصادی به دلیل قیمتهای پایین نفت و تحریمهای غربی بر سر اوکراین، به فروش خودرو در روسیه لطمه زده است.

تدابیر حمایتی دولت شامل برنامه خرید خودرو است که به افراد برای تعویض خودروی فرسوده تخفیف می‌دهد و برای وام و لیزینگ خودرو یارانه فراهم می‌کند.

مانتوروف اظهار کرد: نخست وزیر برای ادامه این برنامه در سال جدید تصمیم گرفته است و تاکنون تصمیم گرفته شده است که در نیمه اول سال 2016 حدود 20 میلیارد روبل هزینه شود.

بعضی از تدابیر مذکور در سال 2013 اعلام شده بود و برنامه حمایتی دولت در سالهای 2014 و 2015 گسترش پیدا کرد.

بر اساس اعلام انجمن شرکتهای اروپایی، فروش خودروهای جدید در روسیه ماه نوامبر 43 درصد کاهش داشت که بزرگترین کاهش ماهانه امسال بود.

بر اساس گزارش رویترز، موسسه پرایس واتر هاوس کوپرز پیش بینی کرده است اگر اقتصاد روسیه در سال 2016 برای دومین سال دچار رکود شود، فروش خودرو در این کشور ممکن است سال آینده 14 درصد کاهش پیدا کند.

به گفته تحلیلگران این موسسه، اگر دولت روسیه از صنعت خودرو حمایت نکند، ممکن است تنها 1.1 میلیون خودرو در سال 2016 در مقایسه با 1.28 میلیون در سال 2015 به فروش رود. رقم مذکور 45 درصد کاهش فروش در مقایسه با سال 2014 را نشان می‌دهد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا