آمادگی شرکت های «جمهوری چک» برای اجرای طرح های نیروگاهی در ایران

آمادگی شرکت های «جمهوری چک» برای اجرای طرح های نیروگاهی در ایران

گروه معادن - رئیس انجمن تامین کنندگان ماشین آلات صنعتی (SDIC) کشور چک از تمایل شرکت های عضو این انجمن برای ارائه خدمات فنی و مهندسی ساخت نیروگاه های سیکل ترکیبی برق در ایران خبر داد.

به گزارش ماین نیوز، روستیسلاو زادلایک (Rostislav Zoudlik) در دیدار با هیات اعزامی ایمیدرو به جمهوری چک با بیان این مطلب اظهار داشت: این انجمن متشکل از 9 شرکت خدمات فنی مهندسی در حوزه های مختلف صنعتی و از جمله تامین برق از طریق ساخت نیروگاه های اتمی و سیکل ترکیبی است که این شرکت ها طرح های مهمی را در کشورهای مختلف به اجرا رسانده اند.

اعضای این انجمن، همکاری نزدیکی با شرکت های عضو اتحادیه اروپا دارند و در اجرای طرح ها از استانداردها و مقررات این اتحادیه پیروی می کنند.

وی ادامه داد: اعضای فعال این انجمن در حوزه نیروگاه های برق، آمادگی دارند با حضور در ایران و ملاقات با رئیس هیات عامل ایمیدرو، راه های بهره گیری از توانمندی شرکت های مذکور را برای سرمایه گذاری در طرح های نیروگاهی ایمیدرو نظیر طرح های مناطق ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر جنوب بررسی کنند.

در این نشست، بهرام عقبایی، کارشناس ایمیدرو با تشریح طرح های توسعه ایمیدرو در حوزه تامین برق از جمله نیروگاه 100 مگاواتی برق منطقه آزاد چابهار، نیروگاه 500 مگاواتی برق پارسیان و نیروگاه 500 مگاواتی برق منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس گفت: با توجه به آمادگی بانک های اروپایی برای تامین مالی پروژه های نیروگاهی ایرانپس از تحریم، شرکت های علاقه مند می توانند با تشکیل کنسرسیوم، شرایط لازم برای سرمایه گذاری در طرح های نیروگاهی را از طریق انعقاد قرارداد های BOO , BOT با ایمیدرو دنبال کنند.

بنا به این گزارش، قرار است هیات بلندپایه جمهوری چک برای توسعه روابط اقتصادی و صنعتی، اویل سال آینده میلادی به تهران سفر کند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا