کیسه‌هوای پوشیدنی برای‌موتورسیکلت سواران

کیسه‌هوای پوشیدنی برای‌موتورسیکلت سواران

کیسه هوای پوشیدنی D-Air به عنوان یکی از فناوری های شاخص جهان در سال 2015معرفی شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از عصر خودرو این فناوری جدید که ابتدا در اروپا آزمایش و مورد استفاده قرار گرفت حالا سر از آمریکا نیز درآورده است و موتورسواران و دوچرخه سواران می توانند از مزایای آن بهره مند شوند.

نشریه پاپیولار ساینس این فناوری را به عنوان یکی از کاربردی ترین نوآوری های اخیر به شمار آورده است.

بررسی هایی که در این مدت بر روی D-Air انجام شده نشان می دهد که در مقایسه با سایر فناوری های مشابه، عملکرد بهتری داشته و ضمن آنکه زیبایی آن به عنوان یک فاکتور مهم در نظر گرفته شده، سلامت استفاده کننده را در زمان بروز تصادفات شدید تا حد قابل توجهی حفظ می کند.

در حال حاضر فناوری های مشابهی در گوشه و کنار دنیا وجود دارد که معمولا تمامی آنها دارای زائده افسار مانندی هستند که به سیستم حرکتی متصل شده و در حین پرتاب شدن راکب عمل می کنند اما مشکل اینجاست که اگر موتورسیکلت سوار یا دوچرخه سوار از روی سیستم حرکتی اش پرتاب نشود، این فناوری ها عمل نمی کنند.

همین نقص موجب شده تا در بسیاری از کشورهای جهان از جمله آمریکا استفاده از این نوع فناوریها کارایی نداشته باشد. اما حالا در D-Air این کمبود برطرف شده است.

این کیسه هوای پوشیدنی مجهز به حسگرهای مخصوصی است که مبتنی بر حرکات استفاده کننده عمل می کند به طوریکه در صورت بروز تصادفات شدید و در حالی که احتمال پرتاب موتورسیکلت سوار یا دوچرخه سوار وجود نداشته باشد هم عمل می کند.

متورم شدن این کیسه هوا که به قیمت 2500 دلار به فروش می رسد تنها در 30 میلی ثانیه صورت می گیرد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا