آغاز فعالیت نسل جدید خرده فروشی در فروشگاه های زنجیره ای رفاه

آغاز فعالیت نسل جدید خرده فروشی در فروشگاه های زنجیره ای رفاه

تهران- ایرنا- نسل جدید بازار خرده فروشی در فروشگاه های زنجیره ای رفاه فعالیت خود را آغاز کرد؛ در این فروشگاه ها بازارهای خرده فروشی با توجه به نیازهای مشتریان و سبک جدید زندگی مردم طراحی شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، در نسل جدید خرده فروشی، فروشگاه ها با توجه به خواسته های کلیدی مشتریان از یک خرده فروشی از جمله «دسترسی، اطمینان، کیفیت، ارزانی و انتخاب» تعریف شده و در سه شکل «رفاه اکسپرس، رفاه مارکت و رفاه اکسترا» شکل گرفته اند.
ویژگی بخش نخست، دسترسی آسان مشتریان به کالاست؛ در شکل دوم به دلیل تنوع بیشتر، مشتری حق انتخاب گسترده تری پیدا می کند و می تواند علاوه بر کالاهای سوپرمارکتی، مواد غذایی تازه مانند میوه و سبزیجات، گوشت و نان را نیز تهیه کند.
در شکل «رفاه اکسترا»، تنوع محصولات فراتر از مواد خوراکی و مصرفی روزمره است و مشتریان می توانند زیر یک سقف، بیشتر کالاهای مورد نیاز خود مانند پوشاک، لوازم خانگی، لوازم اداری و سایر نیازهای خود را تهیه کنند.
در هفته ای که گذشت، شاهد بازگشایی یکی از این فروشگاه ها در منطقه 21 تهران (تهرانسر) بودیم؛ این فروشگاه در محل فروشگاه قدیمی و در محیطی به مساحت سه هزار متر مربع و با سرمایه گذاری 25 میلیارد ریال راه اندازی شد.
مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه در مراسم راه اندازی فروشگاه تهرانسر گفت: در حال حاضر 225 فروشگاه زنجیره ای رفاه در سراسر کشور فعال است و از این تعداد تاکنون سه مجموعه به نسل جدید فروشگاه ها تبدیل شده است.
فرشید گل زاده افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده، تعداد فروشگاه های نسل جدید رفاه تا پایان سال به 12 فروشگاه و طبق برنامه ریزی بلندمدت، به 50 فروشگاه افزایش خواهد یافت.
گل زاده با تاکید بر اعمال کنترل کیفیت در فروشگاه های رفاه، گفت: در نسل جدید فروشگاه های زنجیره ای، چگونگی تامین کالا تغییر کرده است و کالاهای نامرغوب از مجموعه کالاهای قابل عرضه خارج کرده ایم؛ علاوه بر این، کنترل کیفی سختی روی کالاهایی قابل عرضه اعمال می کنیم.
وی ادامه داد: در حوزه تامین کالا، بسیاری از واسطه ها را حذف کرده ایم تا هزینه تامین کالا برای مصرف کننده نهایی کاهش یابد؛ همسو با این، نزدیک به سه هزار قلم کالا در گروه بهداشتی و آرایشی و پنچ هزار قلم کالا در گروه مواد غذایی همیشه با تخفیف بیش از 10 درصد به مشتری ها عرضه می شود.
مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه گفت: در کنار تخفیف های دائمی، هر ماه تخفیف های ویژه 20 تا 50 درصدی نیز برای یک هزار قلم کالا در گروه های مختلف درنظر می گیریم که با هدف شفاف سازی، همه این تخفیف ها و کالاهایی که مشمول این تخفیف ها می شوند، از طریق پایگاه اطلاع رسانی به مردم اعلام می شود.
وی با بیان اینکه در تامین کالای فروشگاه های رفاه اولویت با کالاهای ایرانی است، افزود: هم اکنون کالاهای بیش از سه هزار تولیدکننده داخلی در فروشگاه های رفاه عرضه می شود؛ البته درکنار تولیدهای داخلی، سلیقه مشتری ها ایجاب می کند که کالاهای خارجی نیز تامین و عرضه شود.
گل زاده همچنین از برنامه ریزی برای تاسیس شعبه های خارج از کشور خبر داد و گفت: در این ارتباط با کشورهای عراق، عمان و ترکیه مذاکره هایی انجام شده اما به دلیل شرایط منطقه، راه اندازی شعبه های خارج از کشور با مشکل مواجه شده است؛ امیدواریم تا پایان سال، نخستین شعبه خارج از کشور فروشگاه های زنجیره ای رفاه را راه اندازی کنیم.
وی تاسیس شعبه های خارج از کشور را ایجاد ویترینی برای کالاهای ایرانی و عرضه محصولات ایرانی در خارج از کشور بیان کرد و گفت: انتظار داریم دولت با هدف حمایت از تولید داخل، ضمانت ها و تسهیلاتی برای تاسیس فروشگاه های زنجیره در خارج از کشور در نظر بگیرد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا