بیانیه اجلاس وزرای حمل و نقل دریای خزر نهایی شد/ آستانه میزبان اجلاس بعدی

بیانیه اجلاس وزرای حمل و نقل دریای خزر نهایی شد/ آستانه میزبان اجلاس بعدی

بیانیه پایانی سومین اجلاس وزرای حمل و نقل کشورهای حاشیه دریای خزر اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، این بیانیه که به تایید وزیر راه و شهرسازی ایران، وزیر حمل و نقل آذربایجان، وزیر حمل و نقل روسیه، معاون وزیر راه ترکمنستان و رییس سازمان هواپیمایی قزاقستان رسیده به گسترش همکاری‌های چندجانبه طرفین تاکید شده است.

بر اساس بندهای مختلف این بیانیه، وزرا بر ضرورت مدرن سازی زیرساخت‌های موجود حمل و نقل کشورهای دریای خزر، ایجاد و توسعه مراکز لجستیک، تقویت و گسترش حمل و نقل چندوجهی، میان‌ وجهی و افزایش امکانات ترانزیتی و توان اقتصادی منطقه دریای خزر تاکید کردند.

همچنین توسعه همکاری‌های حمل و نقل در چارچوب کریدورهای بین‌المللی، لزوم اقدامات هماهنگ در رابطه با توسعه ضرورت‌های ترانزیتی کشورهای ساحلی دریای خزر از دیگر مسائلی بود که در این بیانیه بر آن تاکید شده است.

همچنین تسهیل امور مربوط به ویزا، امور اداری و گمرکی، تاکید بر اهمیت امنیت و ایمنی حمل و نقل بر زندگی و سلامت مردم، ایجاد شرایطی برای اقدامات پیشگیرانه و رویارویی با حملات تروریستی و سازماندهی سرویس‌های منظم مسافری از دیگر مواردی بود که بر آن تاکید شده است.

همچنین تاکید بر اهمیت توسعه بنادر دریای خزر، توسعه کشتیرانی در منطقه و برقراری شرایط خدمات‌رسانی بدون تبعیض نسبت به همه کشتی‌ها تاکید شد.

وزرا اهمیت توسعه همکاری‌ها و مبادله اطلاعات در زمینه تامین ایمنی و امنیت دریانوردی و همچنین لزوم انجام هماهنگی‌های مربوط به فعالیت‌های بخش‌های ذیربط برای برگزاری آموزش‌های مربوط به جستجو و نجات و مبارزه با آلودگی دریا را مورد تاکید قرار دادند.

در این نشست از برگزاری جلسات پنج‌ جانبه مدیران بنادر کشورهای حوزه دریای خزر ابراز رضایت شد و بنا شد برگزاری دیدارهای منظم میان نمایندگان رسمی مقامات در عرصه هوایی، دریایی، ریلی و جاده‌ای فراهم شود و همچنین بر آثار مثبت ارتباطات ریلی برای کشورهای ساحلی تاکید شد.

در پایان این نشست به اتفاق آراء بنا شد جلسه بعدی اجلاس وزرای حمل و نقل کشورهای حاشیه دریای خزر در سال 2017 در آستانه قزاقستان برگزار شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا