دورنماي بازار چگونه خواهد بود بازار فولاد در انتظار بازگشت ثبات

دورنماي بازار چگونه خواهد بود بازار فولاد در انتظار بازگشت ثبات

گروه صنایع معدنی >فولاد - کاهش قيمت ها در بازار فولاد ديگر شتاب گذشته را نداشته و قيمت هاي پايين موجود عمق چنداني ندارد. با توجه به شرايط کلي در بازار احتمال نزديک شدن نرخ هاي مورد معامله به کف قيمتي شدت گرفته که مي تواند سيگنال مهم و مثبتي براي کل بازار با تثبيت نرخ ها تلقي شود.

به گزارش ماین نیوز، با آغاز به کار بازار فولاد در هفته جاري شاهد کاهش محدود قيمت ها هستيم ولي جنس اين افت نرخ ها تا حدودي با گذشته تفاوت دارد زيرا به تمام عرضه ها سرايت نکرده بلکه نشان دهنده رقابت بين فروشندگان براي کسب مشتري با کاهش قيمت هاي پيشنهادي است.

در صورت حذف اين قبيل کالاهاي ارزان قيمت در بازار ، مي توان به تثبيت بازار و بازگشت جريان غالب فروش به کانال هاي اصلي اميدوار بود که از کاهش بيشتر قيمت ها جلوگيري خواهد کرد.

به عبارت ساده تر مي توان از نزديک شدن قيمت ها به کف بنيادين آن در بازار داخلي خبر داد که رخداد بسيار مهمي به شمار مي آيد و البته نياز به تحليل و تفسير بيشتري دارد. در بازار قراضه شاهد کاهش عرضه ها و پايين بودن سطح قراضه مرغوب در انبارها هستيم که باعث شده تا قيمت اين کالادر هفته گذشته نوسان داشته باشد.

با توجه به کاهش جمع آوري و عرضه اين کالاي مهم در روزهاي سرد سال به نظر مي رسد کف قيمتي اين ماده اوليه کشف شده باشد؛ بنابراين بايد از اين پس منتظر تثبيت قيمت شمش باشيم. هرچند که هم اکنون با متوسط 1000 تومان در هر کيلوگرم در حال نوسان است.

در صورت تثبيت بهاي شمش قطعا کف قيمتي انواع ميلگردهاي نوردي در مدت کوتاهي شناسايي خواهد شد که اين سيکل مي تواند در نهايت کف قيمتي را در بازار فولاد تعيين کند. از سوي ديگر کارخانه هاي ذوب آهن اصفهان و فولاد نيشابور نيز به نظر مي رسد که به فکر مديريت بازار هستند تا قيمت ها از سطوح پايين فعلي کمتر نشود. با توجه به شائبه مديريت بازار از سوي اين توليدکنندگان مطرح ، مي توان به تثبيت قيمت ها اميدوار بود.

اين در حالي است که در صورت تثبيت قيمت اين توليدکنندگان مادر، توليدکنندگان نوردي نيز تلاش خواهند داشت تا از اين شرايط با رقابت منفي و کاهش قيمت هاي پيشنهادي سود جسته و با کاهش قيمت هاي خود ، حجم فروش خود را افزايش دهند. البته تثبيت بهاي شمش اجازه نخواهد داد تا اين رويکرد با قدرت چنداني پيگيري شود زيرا نرخ هاي فروش از قيمت تمام شده پايين تر خواهد رفت که رخدادي غيرقابل باور به شمار خواهد رفت.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا