پایانه صادرات مواد معدنی استان بوشهر در قالب کنسرسیوم ایجاد شود

پایانه صادرات مواد معدنی استان بوشهر در قالب کنسرسیوم ایجاد شود

دنیای معدن - استاندار بوشهر گفت: پایانه صادرات مواد معدنی در استان بوشهر طرح مطالعات آن آغاز و اجرای این طرح در قالب کنسرسیومی از فعالان عرصه تولید و صادرکنندگان مواد معدنی احداث شود.

مصطفی سالاری صبح امروز در نشست با فعالان تولید و صادرات مواد معدنی استان بوشهر با بیان اینکه یکی ازظرفیت های مهم استان بوشهر معادن مصالح ساختمانی است اظهار داشت: این ظرفیت سبب شده زمینه صادرات مواد معدنی به کشورهای مختلف حوزه خلیج فارس فراهم شود.

وی با بیان اینکه ایجاد پایانه صادراتی مواد معدنی در استان بوشهر یک ضرورت است افزود: برای راه اندازی پایانه صادرات مواد معدنی پس از جانمایی طرح مطالعه آن اجرا می شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه برای راه اندازی پایانه صادرات مواد معدنی در استان بوشهر نشست های تخصصی انجام شده افزود: دراین حوزه در نشست با رئیس کل گمرک ایران مقرر شد پس از انجام مطالعه تصمیم نهایی در ایجاد پایانه صادرات مواد معدنی اتخاذ شود.

سالاری با تاکید بر ایجاد پایانه صادرات مواد معدنی درقالب یک کنسرسیوم افزود: پایانه صادرات مواد معدنی در استان بوشهر در قالب یک کنسرسیومی از فعالان عرصه تولید و صادرکنندگان مواد معدنی احداث شود.

وی با بیان اینکه بیشتر معادن استان بوشهر در منطقه دشتی، تنگستان و دشتستان قرار دارد افزود: به لحاظ مشکلات زیست محیطی به جزء محدوده شهر بوشهر طرح جانمایی ایجاد پایانه صادرات مواد معدنی در دیگر نقاط ساحلی استان بوشهر مانعی ندارد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه اشخاص حقوقی و حقیقی آماده سرمایه گذاری برای ایجاد پایانه صادرات مواد معدنی در استان بوشهر هستند گفت: با توجه به مقرون به صرفه بودن ایجاد پایانه صادرات مواد معدنی دراین استان شرکت ها، صنایع، تولید کنندگان و صادرکنندگان آماده سرمایه گذاری دراین حوزه هستند.

سالاری با بیان اینکه حلقه مکمل اقتصادی شدن معادن استان بوشهر ایجاد پایانه صادراتی مواد معدنی در استان بوشهر است افزود: با برنامه ریزی و تعامل مناسب بخش خصوصی موانع این بخش در حال برطرف شدن است.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا