بلومبرگ گزارش داد:

افزایش صادرات نفت ایران و عربستان در ماه اکتبر

افزایش صادرات نفت ایران و عربستان در ماه اکتبر

صادرات نفت عربستان در ماه اکتبر به بیشترین میزان در مقایسه با چهار ماه قبل از آن رسیده، ضمن اینکه صادرت نفت ایران هم در این مدت با افزایش روبرو شده است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از پایگاه خبری «بلومبرگ»، صادرات نفت عربستان سعودی در ماه اکتبر به بیشترین میزان در مقایسه با ۴ ماه قبل از آن رسیده، ضمن اینکه صادرت نفت ایران هم از رشد ۵ هزار بشکه ای در روز برخوردار بوده است.

در همین حال، صادرات نفت عربستان سعودی در ماه اکتبر به ۷ میلیون و ۳۶۴ هزار بشکه در روز رسید، این درحالی است که در ماه سپتامبر رقم ۷ میلیون و ۱۱۱ هزار بشکه در روز برای این کشور ثبت شده بود.

همچنین افزایش صادرات عربستان سعودی در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۷ درصدی برخوردار بود، البته تولید نفت این کشور در ماه اکتبر به ۱۰ میلیون و ۲۸۰ هزار بشکه در روز رسیده که این رقم برای ماه سپتامبر ۱۰ میلیون و ۲۳۰ هزار بشکه ثبت شده است.

تولید نفت عربستان در ماه گذشته میلادی یعنی نوامبر ۱۰ میلیون و ۳۳۰ هزار بشکه در روز گزارش شده است که می توان تنیجه گرفت تولید نفت این کشور در ۹ ماه متوالی روزانه بیش از ۱۰ میلیون بشکه بوده است.

بر همین اساس، ایران به عنوان پنچمین صادر کننده بزرگ نفت اوپک صادرات خود را در ماه اکتبر به یک میلیون و ۳۹۵ هزار بشکه در روز افزایش داده که این رقم برای ماه سپتامبر یک میلیون و ۳۹۰ هزار بشکه بوده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا