ثابت در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ماین نیوز به دبی خبر داد:

برنامه آهن و فولاد غدیر ایرانیان برای رسیدن به ظرفیت یک میلیون تنی

برنامه آهن و فولاد غدیر ایرانیان برای رسیدن به ظرفیت یک میلیون تنی

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیر فروش شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان خبر داد که در آینده نزدیک با توسعه‌های زیر سقف ظرفیت تولید این کارخانه به حدود یک میلیون تن خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار اعزامی ماین نیوز به دبی، محسن ثابت در حاشیه نوزدهمین کنفرانس آهن و فولاد خاورمیانه در هتل آتلانتیس پالم دبی اظهار کرد: پنل ایران در نوزدهمین کنفرانس آهن و فولاد خاورمیانه بسیار عالی برگزار شد و تقریبا به تمام سوالات شرکت کنندگان در این پنل پاسخ داده شد.

وی افزود: کمبود نقدینگی فولادسازان معضل فعلی این صنعت است که امیدواریم بانک‌ها در این زمینه مساعدت لازم را به شرکت‌های فولادی بکنند.

خبرنگار ماین نیوز با محسن ثابت، مدیر فروش شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان گفت‌وگویی انجام داده که متن آن به شرح زیر است:

آقای ثابت نوزدهمین کنفرانس آهن و فولاد خاورمیانه را چطور دیدید؟

از کنفرانس استقبال خوبی شد و همه فولادسازان و تامین کنندگان آنها در این رویداد حضور داشتند و در پنل ایران هم مباحثه خوب و قوی انجام شد و اطلاعات خوبی هم از سوی ایرانیان ارائه شد. برای همه جالب بود که بدانند بعد از برداشته شدن تحریم‌ها و اتصال مجدد سوئیفت چه اتفاقاتی خواهد افتاد. همچنین درباره موضوع ارزش دلار در برابر سایر ارزها که برای همه فولادسازان مهم است و همچنین سیاست تک نرخی کردن ارز توسط دولت ایران نیز صحبت‌های خوبی مطرح شد. مجریان پنل هم به گونه‌ای عمل کردند که تقریبا تمامی سوالات از شرکت کنندگان ایرانی در پنل پرسیده شده و آنها نیز پاسخ‌های لازم را ارائه کردند. در مجموع پنل بسیار خوبی بود، برای کسانی که در ارتباط با ایران بخواهند فعال شوند.

در حاشیه کنفرانس مذاکراتی هم داشتید؟

به این دلیل که کارخانه آهن و فولاد غدیر ایرانیان جدید است و تکنولوژی آن میدرکس است و الان کمبودی در حوزه تکنولوژی نداریم، نیاز خاصی به نوسازی تجهیزات و بهبود تکنولوژی نداریم. بیشتر مذاکرات ما در حاشیه کنفرانس مباحث تجاری و فروش محصول بود که با وضعیت فعلی سنگ آهن و قیمت قراضه و بازار خراب معدنی‌ها، ما هم که آهن اسفنجی از گندله تولید می‌کنیم، تحت فشار قیمتی قرار داریم. مشکل اصلی فولادسازان در شرایط کنونی کمبود نقدینگی است که باعث شده در خرید آهن اسفنجی هم دچار مشکل شوند. اگر مشکل دادن اعتبارات فولادسازان توسط سیستم بانکی حل شود، قطعا شرایط بهتری را می‌توانیم شاهد باشیم.

آهن و فولاد غدیر ایرانیان چه طرح‌های توسعه ای دارد و برای صادرات چه برنامه‌ای دارد؟

برای توسعه زیرسقف کارخانه در حال برنامه‌ریزی هستیم و در آینده نزدیک ظرفیت تولید کارخانه را به حدود یک میلیون تن خواهیم رساند. صادرات هم بخشی از نگرش ما از گذشته تاکنون بوده است. تاکنون هم به عنوان تولیدکننده آهن اسفنجی لیدر این حوزه برای صادرات بوده‌ایم. افرادی هم که به ما مراجعه می‌کنند، به خاطر همان صادرات قبلی ما بوده است. منتها قیمت و اقتصادی بودن شرایط بازرگانی جزو مسائلی است که باید حل شود. در حال حاضر با خارجی‌ها نمی‌توانیم در این مورد کنار بیاییم. اگر فولاد از حالت رکود خارج شود، قطعا به بازار صادراتی برمی‌گردیم و بخشی از تولید خود را به صادرات اختصاص خواهیم داد و البته در ابتدا تامین نیاز داخلی الویت ما خواهد بود. در پایان همچنین از زحمات مجموعه ماین نیوز تشکر می‌کنم که در هر شرایطی به صنعت و بخش معدن کشور کمک می‌کند و امیدواریم همه بتوانند با کنار رفتن رکود و کمک‌هایی که بانک‌ها باید به تولیدکنندگان بکنند، روزگار بهتر از امروز را در آینده نزدیک ببییند.

گفت‌وگو از علیرضا جعفری نژاد
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا