هراتیان در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ماین نیوز به دبی خبر داد:

برنامه‌ریزی فولاد هرمزگان برای صادرات به آفریقا

برنامه‌ریزی فولاد هرمزگان برای صادرات به آفریقا

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان از برنامه ریزی این شرکت برای صادرات به بازارهای آفریقایی و همچنین بازارهای اروپایی و ترکیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ماین نیوز به دبی، امیرمسعود هراتیان در حاشیه نوزدهمین کنفرانس آهن و فولاد خاورمیانه در هتل آتلانتیس پالم دبی اظهار کرد: یکی از دستورکارهای اصلی هلدینگ فولاد مبارکه، توسعه صادرات و ایجاد بازارهای جدید صادراتی است و در همین راستا فولاد هرمزگان بهترین موقعیت را برای توسعه صادرات و یافتن بازارهای جدید دارد.

وی افزود: برنامه‌های گسترده برای صادرات به بازارهای جدید از جمله آفریقا، اروپا و ترکیه داریم و در همین راستا و در حاشیه کنفرانس آهن و فولاد خاورمیانه نیز مذاکراتی در دست انجام است.

خبرنگار ماین نیوز با امیرمسعود هراتیان، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت‌وگویی انجام داده که متن آن به شرح زیر است:

آقای هراتیان به نوزدهمین کنفرانس آهن و فولاد خاورمیانه در دبی خوش آمدید. ارزیابی شما از برگزاری این کنفرانس تاکنون چه بوده است؟

شرکت در کنفرانس‌هایی از این دست با دو هدف انجام می‌شود. هدف اول استفاده از مطالبی است که در داخل کنفرانس و در پنل‌ها ارائه می‌شود و مباحثی که در خصوص پیش‌بینی بازار، احداث کارخانه‌های جدید، تولید جهانی، اقتصاد جهانی و ... مطرح می‌شوند. هدف دوم و مهمتر این است که در حاشیه این کنفرانس‌ها ارتباطات بین فعالان اقتصادی به ویژه در حوزه فولاد شکل گرفته و تقویت می‌شود. حضور ما در این کنفرانس در زمینه تحقق هدف دوم تاکنون مفیدتر بوده است.

آیا با شرکت‌های خاصی هم در حاشیه کنفرانس مذاکره و دیدار داشته‌اید؟

غیر از شرکت‌های تکنولژیک که روابط خوبی با آنها داریم و خدمات فنی و مهندسی به ما ارائه می‌دهند، بیشتر ارتباطات ما در حاشیه کنفرانس با تریدرها و خریداران محصولاتمان بوده است. دنبال این هستیم که بازارهای جدیدی برای فروش محصولاتمان ایجاد کنیم.

برنامه‌های صادراتی فولاد هرمزگان چطور پیش می‌رود؟

یکی از دستورکارهای اصلی در قالب هلدینگ فولاد مبارکه ایجاد بازارهای صادراتی است و فولاد هرمزگان به دلیل موقعیت بسیار خوب از این پتانسیل برخوردار است تا بازارهای جدیدی برای صادرات ایجاد کند. بازار آفریقا برای ما بسیار مهم است و در حال کار کردن روی آن هستیم. همینطور برای صادرات به اروپا و ترکیه نیز در حال انجام مذاکراتی هستیم.

نظر شما درباره دوران پساتحریم و اجرای برجام چیست؟

قبل از این اتفاقات و قبل از برطرف شدن تحریم‌ها، ما فعالیت خود را شروع کرده بودیم. برداشته شدن تحریم‌ها و باز شدن فضای ارتباطات برای ما مانند باز شدن بال‌های گسترده‌ای خواهد بود تا بتوانیم فعالیت‌های خود را از این طریق توسعه دهیم و حداکثر استفاده را از این فضا ببریم.

برنامه مشخصی هم برای دوران پساتحریم دارید؟

بله برنامه مشخصی در این زمینه داریم.

نقطه نظر خاصی در پایان دارید؟

من از شما و مجموعه همکاران شما هم تشکر می کنم که همواره در حاشیه این کنفرانس‌ها زحمت می‌کشید و اطلاع‌رسانی مربوطه را انجام می دهید.

گفت‌وگو از علیرضا جعفری نژاد
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا