فرماندار قائمشهر:

نمایشگاه بین المللی مازندران مورد بی مهری قرار گرفته است

نمایشگاه بین المللی مازندران مورد بی مهری قرار گرفته است

قائم‌شهر- فرماندار قائم‌شهر گفت: نمایشگاه بین‌المللی مازندران در قائم‌شهر مورد بی‌مهری برخی از مدیران استانی واقع‌شده است.

مهدی محمدی شامگاه یکشنبه در جمع مسئولان شهرستان سایت بین‌المللی نمایشگاه واقع در این شهرستان را متعلق به‌کل استان دانست و گفت: باوجوداینکه این نمایشگاه در مرکز استان قرار ندارد ولی بافاصله کمی از آن، به همه مردم استان مازندران تعلق دارد.

وی با انتقاد از برگزاری نمایشگاه‌های هم‌زمان آن‌هم در مکانه‌ای نامناسب در استان، تصریح کرد: در چند روز گذشته هم‌زمان با نمایشگاه صنعت ساختمان در قائم‌شهر، باکمال تأسف سازمان صنعت معدن تجارت مازندران نمایشگاه صنعت ساختمان در شهرستان بابل برگزار کرد.

فرماندار قائم‌شهر ادامه داد: وقتی مکان مناسبی مانند نمایشگاه بین‌المللی مازندران هست برگزاری نمایشگاه در شهرهای دیگر و مکانهای نامناسب در شأن مردم مازندران نبوده و شایسته نیست سرمایه ملی به دور ریخته شود.

محمدی بابیان اینکه آنهاییکه متولی برگزاری نمایشگاه‌هایی در شهرهای دیگر هستند تیشه به ریشه سایت نمایشگاهی مازندران نزنند، گفت: در هیچ جای کشور این‌طور نیست که هر کس دلش بخواهد آن‌هم در فاصله‌های ۱۵ تا ۲۰ کیلومتری نمایشگاه برگزار کند.

نمایشگاه‌ها زیرساخت‌های مهم هر استان هستند

رضا حسینی مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مازندران با اشاره به اینکه نمایشگاه‌ها زیرساخت‌های مهم هر استان هستند، اظهار داشت: ساخت نمایشگاه بین‌المللی مازندران از سال ۷۶ رقم خورد که جای انتخاب‌شده بر اساس سیاست‌گذاری‌های نمایشگاهی و تصمیم هیئت‌وزیران در اختیار سازمان صنعت معدن تجارت قرار گرفت و معاونت توسعه تجارت خارجی که مرکز توسعه تجارت ایران قلمداد می‌شود متولی امر نمایشگاه شد.

وی اذعان کرد: در همه جای ایران نمایشگاه‌ها خارج از مرکز استان قراردارند، ازجمله شهر تهران که نمایشگاه آن ۳۰ کیلومتر خارج از تهران است.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مازندران عنوان کرد: وجه تمایز مازندران با استان‌های دیگر در این است که وقتی ۱۵ یا ۲۰ کیلومتر از مرکز استان دور شویم در یک شهر دیگر قرار می‌گیریم که این مسئله برای دیگران بهانه شده است.

حسینی با اشاره به تخلف برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان در بابل، تصریح کرد: برابر دو مصوبه از هیئت دولت، نمایشگاه‌ها بایستی در سایت نمایشگاهی برگزار شود و از برپایی هر نمایشگاهی در خارج از آن باید اجتناب کرد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌ها متعدد در سال گذشته در خارج از سایت نمایشگاهی، بیان کرد: وقتی سرمایه گزاری وارد استان می‌شود و با مکان نامناسب نمایشگاهی مواجه می‌شود دیگر ادامه همکاری نمی‌دهد و بیشترین آسیب به صنعت و تجارت استان وارد می‌شود.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مازندران با تقدیر از حمایت استاندار مازندران از سایت نمایشگاه، گفت: با توجه به ظرفیت‌های صنعتی استان، سایت نمایشگاهی مازندران دو سالن نمایشگاهی دارد که ظرفیت آن با استان اصفهان هم‌ردیف است.

وی تأکید کرد: نمایشگاه بین‌المللی مازندران با ۱۰ هکتار فضای سبز، چهار هکتار پارکینگ، دو کیلومتر جاده بین نمایشگاهی، و فضاهای بسیار مناسب نمایشگاهی جزو نمایشگاه‌های موردقبول با استانداردهای لازم محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از نمایشگاه‌ها با نگاه حمایتی، در این سایت برگزار می‌شود تا نشاط و شادابی مردم، توسعه تولید و کسب‌وکار را به همراه داشته باشد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا