اعتراض سنگ آهنی هادراتاق بازرگانی پیگیری می شود

اعتراض سنگ آهنی هادراتاق بازرگانی پیگیری می شود

دنیای معدن - یک عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران از پیگیری پرونده تولید کنندگان سنگ آهن در پارلمان بخش خصوصی خبر داد.

برنامه اتاق بازرگانی حمایت و کمک به بخش خصوصی است، به ویژه در زمانی که این بخش در فعالیت های خود با چالش مواجه می شود. بر این اساس اگر سنگ آهنی ها از ما بخواهند، این مساله را پیگیری می کنیم و در راه احقاق حقوق شرکت های خصوصی شده از هیچ تلاشی فرو گذاری نخواهیم کرد.

محسن مهر علیزاده، در برابر این سوال که برنامه شما به عنوان نماینده بخش خصوصی در اتاق بازرگانی برای حمایت از شرکت های سنگ آهنی و رفع چالش های آنها چیست؟، به سنا گفت: برنامه اتاق بازرگانی حمایت و کمک به بخش خصوصی است، به ویژه در زمانی که این بخش در فعالیت های خود با چالش مواجه می شود. بر این اساس اگر سنگ آهنی ها از ما بخواهند، این مساله را پیگیری می کنیم و در راه احقاق حقوق شرکت های خصوصی شده از هیچ تلاشی فرو گذاری نخواهیم کرد.

این گزارش می افزاید: در حال حاضر مهمترین صنایع متعلق بخش خصوصی در بازار سرمایه با مشکل مواجه هستند، به طوری که هنوز قیمت گندله به عنوان تکمیل کننده زنجیره تولید فولاد پس از 6 ماه مشخص نشده است و پتروشیمی ها هم پس از دو سال هنوز با ابهام در نرخ خوراک گاز مواجه هستند.

برا ین اساس این عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به آگاهی و اطلاع از مشکلات صنایع سنگ آهنی و پتروشیمی به عنوان عضوی از پارلمان بخش خصوصی، عنوان کرد: اما تاکنون پیگیری این مشکلات به اتاق بازرگانی منتقل نشده است، در حالی که از سوی خود صاحبان این صنایع، ما به عنوان نماینده در پارلمان بخش خصوصی انتخاب شده ایم، لذا اگر مساله سنگ آهنی ها و حتی پتروشیمی ها به ما منتقل شود، آن را بررسی کرده و در دولت و مجلس آن را مطرح می کنیم؛ در واقع سعی می کنیم که مشکلات موجود را حل کنیم.

مهرعلیزاده با تاکید بر وظیفه اتاق بازرگانی در احصاء مشکلات صنایع مختلف و حل و فصل آنها، گفت: در صورتی که تولیدکنندگان سنگ آهن بخواهند و به ما نامه بنویسند، مشکلات مطرح شده آن ها از کانال اتاق بازرگانی پیگیری خواهد شد.

یادآور می شود، اخیرا اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور در اظهاراتی تلویحا کاهش دستوری قیمت گندله سنگ آهن را زیر سوال برده و گفته بود: دولت از صنعت خاصی حمایت نمی کند و از ورود و مداخله به فضای کسب و کار صنایع ترجیحا خودداری خواهد کرد. در عین حال، تولید کنندگان سنگ آهن همزمان با تلاش برای لغو مصوبه وزارت صنعت،معدن و تجارت برای کاهش قیمت گندله،بازپس گیری پروانه معادن گل گهر و چادرملو را از ایمیدرو با شکایت سازمان بورس و اوراق بهادار پیگیری می کنند.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا