اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش‌بینی ستاریان از گرانی سرسام‌آور مسکن

پیش‌بینی ستاریان از گرانی سرسام‌آور مسکن

بک کارشناس مسکن تاکید کرد: به محض اینکه از رکود خارج شویم قیمت مسکن به طور سرسام آور افزایش خواهد یافت.

بیت الله ستاریان در گفت وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در پاسخ به اینکه آیا پس از پایان رکود در بخش مسکن شاهد افزایش قیمت مسکن خواهیم بود؟ اظهار کرد:به محض اینکه از رکود خارج شویم قیمت مسکن به طور سرسام آور افزایش خواهد یافت.
وی در ادامه با اشاره به اینکه سالانه پنجاه تا شصت میلیون متر مربع استهلاک ساختمان های موجود است، اضافه کرد:به علاوه سالی هفتاد تا هشتاد میلیون مترمربع نیز نیاز خانوارهای جدید است که سالانه رقمی حدود یک میلیون و 300 هزار واحد می شود.
این کارشناس مسکن با بیان اینکه در برنامه ریزی ها ضریب خانه های خالی و همچنین ضریب تخریب را در نظر می گیرند، تصریح کرد:در کنار این آمار باید میزان نیازهای انباشته شده از سال های قبل را نیز در نظر گرفت.
ستاریان در ادامه درباره وضعیت این تقاضاها دز شرایط فعلی گفت:این تقاضاها اکنون مطلق بوده و به دلیل پارامترهای اقتصادی هنوز بالفعل نشدند به عبارت دیگر اکنون بسیاری از متقاضیان توان ورود به بازار مسکن و تامین نیاز خود را ندارند اما به محض اینکه وضعیت اقتصادی تا حدودی بهبود یافته و این متقاضیان سعی کنند که منابع خود را برای تامین این کالای زیستی جمع آوری کنند، به متقاضی موثر تبدیل شده و وارد بازار می شوند.
وی ادامه داد: در این شرایط با توجه به اینکه میزان تولید از تقاضا کمتر است قیمت ها به صورت سرسام آور افزایش خواهد یافت، به عبارت دیگر ورود و خروج این متقاضیان موثر است که رکود و رونق را رقم می زند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا