فرصت های سرمایه گذاری۵.۲ میلیارد دلاری صنایع معدنی در مناطق ساحلی جنوب

فرصت های سرمایه گذاری۵.۲ میلیارد دلاری صنایع معدنی در مناطق ساحلی جنوب

گروه صنایع معدنی - رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: 5 میلیارد و 270 میلیون دلار فرصت سرمایه گذاری برای اجرای طرح های صنایع معدنی در مناطق ساحلی جنوب در انتظار جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

به گزارش ماین نیوز، مهدی کرباسیان با بیان این مطلب اظهار داشت: ایمیدرو با توجه به وجود مزیت های ویژه سواحل جنوبی کشورمان برای احداث صنایع انرژی بر همچون وجود آب و گاز فراوان، دسترسی به آب های آزاد جهت واردات مواد اولیه یا صادرات محصول، اسکله، راه آهن و غیره، طرح های مختلفی را به اجرا گذاشته است که برخی از آنها به عنوان فرصت های سرمایه گذاری، در اختیار سرمایه گذاران علاقه مند قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: علاوه بر مزیت های طبیعی یاد شده، ایمیدرو مشوق هایی را برای سرمایه گذاران خارجی و بخش خصوصی همچون اعطای زمین، معافیت از مالیات، انعقاد قرارداد بلند مدت برای تخصیص انرژی با قیمت پایین، دسترسی به مواد اولیه معادن و غیره در نظر گرفته است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به طرح های تدوین شده در مناطق ساحلی جنوب ایران تصریح کرد: این طرح ها شامل طرح 5 میلیون تنی فولاد سازی و احداث یک نیروگاه برق یکهزار مگاواتی در «بندر چابهار»، ، طرح 1.6 میلیون تنی فولاد سازی و احداث یک نیروگاه برق 500 مگاواتی در «بندر عباس»، طرح 1.6 میلیون تنی فولادسازی در «منطقه عسلویه» و نیز احداث نیروگاه برق 500 مگاواتی در «منطقه پارسیان» است.

وی افزود: از میزان سرمایه گذاری مذکور (5 میلیارد و 270 میلیون دلار)، 3 میلیارد و 150 میلیون دلار در چابهار، یک میلیارد و 60 میلیون دلار در بندر عباس، 800 میلیون دلار در عسلویه و 260 میلیون دلار در پارسیان پیش بینی شده است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا