فولاد روسیه در کمین بازار ایران/ دولت برای تعرفه واردات فولاد برنامه ای ندارد

فولاد روسیه در کمین بازار ایران/ دولت برای تعرفه واردات فولاد برنامه ای ندارد

دنیای معدن - مشاور طرح جامع فولاد از احتمال انتقال برخی واحدهای فولادسازی که جانمایی مناسبی نداشته اند پرداخت و گفت که با توجه به کمبود آب و مصرف انرژی پیشنهاد داده شده واحدهای فولادی خطوط تولید خود را تغییر دهند یا اینکه این واحدها به مناطق دارای مزیت انتقال داده شود.

محمد ابکا با بیان اینکه باید برخی از مجوزهای فولادی باطل شود، اظهار کرد: برخی از طرح‌های فولادی به دلیل جانمایی نامناسب باید به جنوب کشور انتقال پیدا کنند تا بتوانند در آینده محصولی را با قیمت تمام شده پایین‌تری به تولید برسانند. در این زمینه دولت برخی مجوزها را برای احداث کارخانه فولاد در مناطق مختلف داده و ممکن است در آینده جابجایی‌هایی در این صنعت به وجود بیاید.


او افزود: حتی در طرح جامع فولاد با توجه به کمبود آب و مصرف انرژی پیشنهاد داده شده واحدهای فولادی خطوط تولید خود را تغییر دهند و از فناوری‌های روز استفاده کنند یا اینکه برخی مجوزهای فولادی باطل شود و این واحدها به مناطق دارای مزیت انتقال داده شود.


ابکا با بیان اینکه اجرای طرح جامع فولاد نیاز به همکاری سه قوه دارد، گفت: ایمیدرو متولی صنعت فولاد کشور است اما برای اجرای طرح جامع فولاد نیاز به همکاری سه قوه است زیرا در غیر این صورت چنین طرحی نمی‌تواند اجرای موفقی داشته باشد چون ممکن است با تغییر ساختار مجلس یا دولت محتویات آن نیز تغییر یابد.


او افزود: پیشنهاد بعدی‌مان هم این بوده که با توجه به کمبود ذخایر سنگ‌آهن باید به شبکه‌های معدنی دنیا متصل شویم تا سرمایه‌گذاران و صاحبان تکنولوژی در قالب مشارکت به ایران بیایند و یا اینکه دولت ایران و صاحبان صنایع فولاد برای تامین سنگ‌آهن خود سرمایه‌گذاری لازم را در دیگر کشورها انجام دهند. پیشنهاد دیگر نیز این بوده که صنعت فولاد کشور از تکنولوژی روز غافل نشود و خود را به روش تولیدی تجهیز کند که هم بهره‌وری بالایی به وجود بیاید و هم در مصرف آب و انژی صرفه‌جویی لازم صورت بگیرد.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا