شرکت‌های چک خواهان اجرا و تامین مالی طرح‌های نیروگاهی صنایع معدنی ایران

شرکت‌های چک خواهان اجرا و تامین مالی طرح‌های نیروگاهی صنایع معدنی ایران

گروه صنایع معدنی - شرکت های جمهوری چک خواهان اجرای طرح های نیروگاهی ایران و تامین مالی این پروژه ها به ویژه در بخش معدن و صنایع معدنی شدند.

به گزارش ماین نیوز، انجمن تولیدکنندگان صنعتی چک(SDIC) در همایش «همه برای انرژی» سال 2015 که در شهر پراگ پایتخت این کشور برگزار شد، شرایط ایجاد شده در پسا تحریم را موقعیت مناسبی برای ارایه خدمات فنی، مهندسی و مالی در بخش نیروگاهی اعلام کردند.

به گفته رییس انجمن تولیدکنندگان صنعتی چک، شرکت های این کشور خواهان همکاری با ایمیدرو و استفاده از توان مالی بانک های اروپایی برای همکاری و سرمایه گذاری، در ایجاد نیروگاه های سیکل ترکیبی ایران شدند. روستیسلاو زودلیک (Rostislav Zouldik) پس از آشنایی با طرح های توسعه ای ایمیدرو و فرصت های ایجاد شده برای توسعه همکاری ایران و اروپا، اظهار داشت: بانک های اروپایی نیز آمادگی لازم را برای پشتیبانی از پروژه های نیروگاهی ایران به خصوص بخش معدن و صنایع معدنی ایران دارند.

شرکت های اروپایی در این همایش اعلام کردند با توجه به گران بودن گاز برای استفاده در اروپا و همچنین بالابودن هزینه ها در ایجاد فناوری های نو برای تولید انرژی، یکی از بهترین گزینه ها حضور در بازار رو به توسعه ای همچون ایران است.

ایمیدرو در کنفرانس «همه برای انرژی» در شهر پراگ، پیشنهاد داد در حال حاضر راه اندازی نیروگاه های طرح های صنایع انرژی بر ایران در سواحل جنوبی در اولویت قرار دارد که می تواند شروع مناسبی برای همکاری در این حوزه باشد.

رییس انجمن تولیدکنندگان صنعتی چک در عین حال به سفر اخیر وزیر خارجه ان کشور به ایران اشاره کرد و خبر داد که در ماه های نخست سال جدید میلادی، هیاتی بلند پایه از مقامات و شرکت های بزرگ جمهوری چک به منظور توسعه روابط دو جانبه عازم ایران می شوند.

به گفته زودلیک، انجام مذاکره با رییس هیات عامل ایمیدرو و بررسی راه های اجرای طرح های معدنی و صنایع معدنی ایران از مهمترین برنامه های آن هیات به شمار می آید.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا