مقصر اصلی در تخلفات زمین‌خواری حیران

مقصر اصلی در تخلفات زمین‌خواری حیران

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با تاکید بر اغماض برخی دستگاه‌های اجرایی در تصرفات غیرمجاز، گفت: بخشی از تصرفات در ارتباط با تخلفات مسئولان دولتی است.

به گزارش نامه نیوز، مصطفی افضلی‌ فرد در گفت وگو با خانه ملت، درخصوص آخرین وضعیت بررسی پرونده‌های زمین‌خواری در کمیسیون اصل نود مجلس، گفت: در بررسی‌های به عمل آمده از پرونده‌های زمین‌خواری در کمیسیون اصل نود مشخص شد که بخشی از تصرفات در ارتباط با تخلفات مسئولان دولتی است، بنابراین برای اینکه مواردی نظیر عملکرد مسئولان مافوق افراد متخلف در برخورد با زمین‌خواری‌ها روشن و شفاف شود بررسی‌های بسیاری صورت گرفته است.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیرو سرعین درمجلس شورای اسلامی، افزود: در بحث مبارزه با زمین‌خواری افرادی که این فرآیند و زمینه را در دستگاه‌های اجرایی فراهم کردند تا بحث تصرفات و ساخت وسازهای غیرمجازصورت گیرد به طور حتم علت العلل این موضوع هستند، بنابراین برخورد با این افراد بسیار مهم و اساسی است.

وی تاکید کرد: البته درگذشته لیستی از اسامیمتخلفان در دستگاه‌های مختلف به افراد مافوق آنها ارائه شده بود اما هیچ اقدامی در جهت برخورد با آنها صورت نگرفت؛ اما پس از رسانه‌ای شدن موضوع، از سوی دستگاه‌های درگیر درخواست مجدد اعلام اسامی متخلفان به کمیسیون اصل نود مطرح شد که طی ۴ روز گذشته این لیست از سوی کمیسیون مجدد به دستگاه های مربوطه فرستاده شد.

این نماینده مردم درمجلس نهم با اشاره به اینکه درخصوص پرونده زمین‌خواری گردنه حیران هماهنگی‌های لازم با استاندار و مسئولان قضایی گیلان برای بازدید میدانی ازاین منطقه صورت گرفته است، تصریح کرد: همچنین جلساتی نیز در آینده برای کسب نتایج بهتر برگزار خواهد شد که به طورحتم این موارد تکمیل کننده گزارش مربوط به زمین خواری ها در کمیسیون اصل نود است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا