تاکید سازمان نظام مهندسی معدن یزد بر افزایش ایمنی در معادن

تاکید سازمان نظام مهندسی معدن یزد بر افزایش ایمنی در معادن

گروه معادن - رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان یزد افزایش سطح ایمنی در معادن استان را از دغدغه‌های این سازمان و ضرورتی انکارناپذیر بیان کرد.

به گزارش ماین نیوز، "محمدرضا کارگران" در نشستی مشترک با رییس بازرسی کار استان که به منظور ارتقای ایمنی در معادن استان برگزار شد، با اشاره به تعداد معادن استان و خطرات ذاتی فعالیت‌های معدنی و آمار حوادث آن، افزایش سطح ایمنی در معادن را از دغدغه‌های این سازمان اعلام کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که همکاری دوجانبه، زمینه کاهش و پیشگیری حوادث ناشی از کار در این بخش را فراهم کند.

کارگران وجود مسئول ایمنی در معادن استان و استفاده از توان علمی متخصصان ایمنی در معادن را یکی از عوامل موثر در ایمنی و کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

"مجید دشت آبادی" رییس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، صیانت از کارگران در معادن، حفظ منافع مادی کشور و نظارت عالیه مستمر بر فعالیت‌های معدنی را از وظایف ذاتی اداره بازرسی کار این اداره کل بیان کرد.

وی با توجه به پتانسیل‌های موجود و کمبود تعداد بازرسان کار، استفاده از ظرفیت‌های سازمان نظام مهندسی معادن را در جهت همسوسازی توان نظارتی و به کارگیری مسئولین ایمنی در معادن خواستار شد.

بروز رسانی لیست اسامی واحد‌های معدنی فعال، همکاری مشترک به منظور استقرار مسئول ایمنی در معادن استان پس از اخذ تایید صلاحیت از اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی برطبق ماده 93 قانون کار و آیین‌نامه به کارگیری مسئول ایمنی در کارگاه‌ها، الزام پیمانکاران معدنی به اخذ صلاحیت ایمنی پیمانکاری، برگزاری دوره‌های آموزش ایمنی برای مهندسان معدن و مسئولان ایمنی، امضاء تفاهم‌نامه فی‌مابین سازمان نظام مهندسی معادن و اداره کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان به منظور ارتقاء ایمنی در معادن از جمله موضوعات مورد بررسی در این نشست بود که در دستور کار قرار گرفت.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا