یک کارشناس ارشد بازارهای مالی:

راه اندازی بورس ارز به ثبات نرخ ارز کمک می کند

راه اندازی بورس ارز به ثبات نرخ ارز کمک می کند

یک کارشناس ارشد بازارهای مالی راه اندازی معاملات آتی ارز را مثبت دانست و گفت: راه اندازی بورس ارز به ثبات نرخ ارز کمک می کند اما به یک پیش شرط مهم نیاز دارد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران »دکتر شاهین شایان آرانی که با معاملات نقدی ارز در بورس مخالف بود در گفت‌وگو با ایسنا، از راه اندازی معاملات آتی ارز استقبال و اظهار کرد: بورس آتی ارز با معامله نقدی ارز تفاوت دارد به طوری که در معاملات آتی، قراردادهای فیوچرز مورد معامله قرار می گیرد که برای بیمه کردن یا مصون سازی معاملات است.

وی افزود: اما راه اندازی این بورس به یک پیش شرط اساسی نیاز دارد و آن این است که بانک مرکزی در معاملات آتی ارز نظارت کند و معاملات با نظارت بانک مرکزی باشد زیرا ثبات و مدیریت نرخ ارز جزو تکالیف بانک مرکزی است.

وی با بیان اینکه برای راه اندازی معاملات آتی ارز به نظارت بانک مرکزی نیاز است تا مانع از تلاطم این بازار شود، تصریح کرد: راه اندازی معاملات آتی ارز به ثبات نرخ ارز کمک کرده و به بازارگردان‌های بازار ارز کمک می‌کند تا خودشان را بیمه کنند، به شرط اینکه نظارت کامل در آن صورت بگیرد.

این کارشناس ارشد مالی در ماه‌های گذشته و زمانیکه موضوع راه اندازی بورس ارز مطرح شده بود اعلام کرده بود که راه‌اندازی بورسی متمرکز بنام بورس ارز برای انجام مبادلات خرد و کلان ارز زیر نظر شورای عالی بورس معنادار نبوده و معاملات ارز باید زیر نظر بانک مرکزی انجام شود بنابراین باید ساختاری قانونمند برای معاملات ارز زیر نظر مستقیم بانک مرکزی راه‌اندازی شود.

منبع: ایسنا

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا