ضرب العجل مجلس برای رفع مشکلات صنعت فولاد کشور/صنعت فولاد متولی مشخصی ندارد

ضرب العجل مجلس برای رفع مشکلات صنعت فولاد کشور/صنعت فولاد متولی مشخصی ندارد

دنیای معدن - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس،از ضرب العجل مجلس برای رفع مشکلات صنعت فولاد کشور خبرداد و گفت:بررسی وضعیت صنعت فولاد ایران با توجه به تغییرات شاخص های تأثیرگذار بر این صنعت با حضور مسئولان امر در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

بهروزنعمتی،با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات کارگران صنعت فولاد،گفت: بررسی وضعیت صنعت فولاد ایران با توجه به تغییرات شاخص های تأثیرگذار براین صنعت با حضورمسئولان امر و نمایندگان تشکل های غیردولتی در دستورکار قرار دارد.

نماینده مردم اسد آباد درمجلس شورای اسلامی،با انتقاد از نبود متولی مشخص برای تعیین تکلیف وضعیت صنعت فولاد در کشور،تصریح کرد: باید مشخص شود که متولی این صنعت وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی،وزارت صنعت و یا بخش خصوصی است تا این صنعت از سردرگمی خارج شود.

وی با انتقاد ازبی توجهی مسئولان به رفع مشکلات کارگران و بازنشستگان صنعت فولاد،افزود:برخی از کارگران این صنعت درمقطعی که بازنشسته شدند،حق بیمه هایی خود را پرداخت کرده اما صندوق بازنشستگی وظایف خود دراین باره را انجام نمی دهد و دود آن به چشم کارگر می رود.

نعمتی با اشاره به اینکه درحال حاضر سالانه 10 میلیون تن آهن،فولاد و چدن به کشور وارد می شود،تاکید کرد: درصورتی که برنامه ریزی دقیقی برای این صنعت صورت بگیرد نیازی به صادرات مواد خام و واردات کالاهای مورد نیاز در این بخش نداریم.

وی ادامه داد:باید راهکاری برای رونق صنعت فولاد درکشوراتخاذ شود تا به این ترتیب به رفع مشکلات کارگران این صنعت نیز منجر شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،یادآورشد:با حضور مسئولان مربوطه درکمیسیون صنایع و معادن مجلس می توان به اتخاذ تدابیری برای رفع مشکلات صنعت فولاد اندیشید./

پایان پیام

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا