جزئیاتی درباره الکامپ 2015 / تلاش برای حضور رییس جمهوری

جزئیاتی درباره الکامپ 2015 / تلاش برای حضور رییس جمهوری

سخنگوی کمیته اجرایی نمایشگاه الکامپ از تلاش برای حضور رییس جمهوری در مراسم افتتاحیه این رویداد خبر داد.

باقر بحری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، به ارائه‌ی توضیحاتی در خصوص بیست‌ویکمین نمایشگاه الکامپ پرداخت و گفت: استقبالی که از الکامپ 2015 صورت گرفته نسبت به سال قبل به مراتب بیشتر بوده و ما از سوی شرکت‌های مختلف به میزان دو برابر بیش از مساحت غرفه‌هایی که در اختیار داریم درخواست داشتیم.

وی با بیان این‌که در حال حاضر 350 شرکت داخلی در نمایشگاه الکامپ حضور خواهند داشت، متذکر شد: البته 150 شرکت هم برای حضور در این رویداد اعلام آمادگی کرده بودند که بعدها به دلایلی از جمله عدم امکان دسترسی به غرفه‌های مدنظرشان، از شرکت در این رویداد باز ماندند.

بحری در ادامه صحبت‌های خود با بیان این‌که در سال جاری سعی شده است از نظر محاسبات ارقام ارزی- ریالی به‌طور شفافی برخورد شود، متذکر شد: این نوع برخورد می‌تواند سوء‌تفاهم‌های مختلف را برطرف کند، البته همچنان بسیاری با مساله‌ی برخورد ارزی مشکل دارند، اما این موضوع از حیطه اختیارات ما خارج بوده و تصمیم‌گیری درباره آن برعهده سازمان نمایشگاه‌هاست.

سخنگوی کمیته اجرایی نمایشگاه الکامپ در پاسخ به این سوال که در سال جاری با توجه به اتفاقاتی که در عرصه روابط بین‌الملل ایران رخ داده حضور شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه چگونه ارزیابی می‌شود، توضیح داد: موضوع برجام بر روی بسیاری از مسائل و جریانات کشور تاثیر گذاشته است، اما شاید تاثیر آن از نظر حضور نمایشگاهی کشورهای مختلف را در سال‌های آتی شاهد باشیم. البته همچنان شرکت‌هایی از کشورهای مختلف دنیا از جمله آمریکا، روسیه، کشورهای اروپایی، چین، تایوان و امارات در الکامپ غرفه‌ خواهند داشت.

بحری در ادامه در خصوص صحبت‌هایی که مبنی بر ادغام دو نمایشگاه الکامپ و تلکام مطرح می‌شود، ادامه داد: برگزاری همزمان این دو نمایشگاه ممکن است فرصت ارائه‌ی خدمات و سرویس‌های لازم به هر دو حوزه را محدود کند، اما از سوی دیگر این روزها این دو حوزه به شدت با یکدیگر عجین بوده و در نهایت ما همواره صحبت از ICT می‌کنیم. در چنین شرایطی اگر ظرفیت‌های پذیرایی از مردم وجود داشته باشد به نظر برگزاری همزمان این دو نمایشگاه اقدام درست تری خواهد بود.

وی با یادآوری این‌که نمایشگاه الکامپ امسال در روزهای 23 تا 26 آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های‌ تهران برگزار می‌شود، گفت: در نمایشگاه امسال به دنبال آن هستیم که با توسعه بازار و خارج‌کردن صنف از رکود که جزو مشکلات اساسی به شمار می‌رود گامی مثبت برداشته و اقدامی انجام دهیم که بعد از نمایشگاه در بازارهای حوزه تحرکی ایجاد شود.

بحری در پایان با بیان این‌که تلاش می‌شود برای افتتاحیه این نمایشگاه رییس جمهور یا حداقل معاون اول وی حضور داشته باشند از دعوت از وزیر ارتباطات و دبیر شورای عالی فضای مجازی برای حضور در افتتاحیه این رویداد خبر داده و یادآور شد: در سال جاری یک سالن نیز به بحث دولت الکترونیک اختصاص خواهد داشت.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا