رئیس اتاق بازرگانی ایران:

بخش خصوصی شرایط جدید اقتصاد در پسا تحریم را مغتنم بشمارد

بخش خصوصی شرایط جدید اقتصاد در پسا تحریم را مغتنم بشمارد

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به لغو تحریم ها و فرصت وصل شدن به اقتصاد دنیا گفت: در این شرایط اگر همه فعالین بخش خصوصی و فعالین اقتصادی به میدان نیاییم دیگر این شرایط فراهم نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محسن جلال‌پور در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب اظهار کرد: در شرایط فعلی مسئولیت‌های خطیری برای مسئولین کشور وجود دارد که ما نیز این سنگینی را بشدت احساس می‌کنیم.

وی افزود: شرایط پیش روی اقتصاد کشور باعث نگرانی ما شده است به طوری که نتوانیم از این شرایط سخت عبور کرده و بهره‌برداری کنیم آینده سخت‌تری پیش روی اقتصاد کشور است که در این ارتباط تغییر رویه و روحیه بخش خصوصی نیز باید اتفاق افتد. 

رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: واقعیت‌های اقتصاد را بارها در مصاحبه‌ها و دیدارهای خصوصی و عمومی به مسئولین کشور انتقاد داده‌ام اما به عنوان یک دلسوز و نگران از آینده اقتصاد کشور رسالت سختی را بر دوش بازرگانان و فعالین بخش خصوصی می‌بینم. 

جلال‌پور تصریح کرد: در این شرایط اگر همه فعالین بخش خصوصی و فعالین اقتصادی به میدان نیاییم دیگر این شرایط فراهم نخواهد شد.

وی افزود: در شرایط پیش رو ما باید خود را به اقتصاد دنیا وصل کنیم و تمام تلاش ما در دیدار با هیئت‌های تجاری که به ایران می‌آیند برقراری رابطه‌های اقتصادی و تجاری است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: کارشناسان سوسیالیستی و درونگرا و سرمایه‌دار و برونگرا برای وضعیت فعلی اقتصاد ما نظر یکسانی دارند که آن وصل شدن ما به اقتصاد جهانی است. 

مقام مسئول بخش خصوصی کشور ادامه داد: منابع نفتی ما توان برون‌رفت اقتصاد ما از شرایط فعلی را ندارد و ما امیدواریم که در رفت و آمدهای هیئت‌های خارجی به ایران سرمایه‌گذاری، فعالیت‌‌های اقتصادی مشترک، وصل شدن به اقتصاد دنیا و شرکتهای مشارکتی ختم شود در غیر این صورت آینده بسیار سخت و دشوار خواهد بود.

وی افزود: از تولیدکنندگان بزرگ کشور خواسته می‌شود که تولیدکنندگان دیگر را با خود به بازارهای جهانی برده و آنها را از این موفقیت‌ها بهره‌مند کنند و روحیه مشترک میان فعالین بخش خصوصی ایجاد شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: در صورتی که اقتصاد کشور به بازارهای جهانی وصل نشود سیل جهانی به اقتصاد بازار ایران ناخواسته ورود خواهد داشت چه بهتر که بنگاه‌های اقتصادی ما بتوانند با وصل شدن به بنگاه‌های بزرگ خارجی خود را از این شرایط مصون دارند.

جلال‌پور در پایان گفت: ثروتی که از نسل‌های آینده به عنوان سرمایه به دست فعالیت‌اقتصادی رسیده است لازم است که تقسیم شود تا بنگاه‌های اقتصادی ما بتوانند حضور همه جانبه و مناسب‌تری  در بازارهای جهانی داشته باشند. 

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا