معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت: دو هزار میلیارد ریال یارانه صنعت در استان ها توزیع می شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:  دو هزار میلیارد ریال یارانه صنعت در استان ها توزیع می شود

شیراز- ایرنا- معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت : بخش صنعت از منابع درآمدی هدفمندی یارانه ها می تواند از اعتبار20هزار میلیارد ریالی برخوردار باشد که تاکنون دو هزار میلیارد ریال آن تحقق یافته است و بر اساس شاخص ها میان استان های مختلف توزیع می شود.

محسن صالحی نیا شامگاه شنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان اقلید استان فارس افزود: این منابع درسال های آینده و حتی سال جاری می تواند افزایش یابد و در صورت دریافت اعتبارات جدید بر اساس شاخص ها و نیازمندی ها به توزیع اعتبارات میان استان ها اقدام خواهیم کرد.
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآوری کرد: اعتبار مورد نیاز برای حیات بخشیدن به صنایع و تولید کشور افزون بر یک هزار و 600 هزار میلیارد ریال است که تاکنون تنها 32 درصد آن از محل اعتبارات و تسهیلات بانکی تامین شده است.
صالحی نیا در ادامه با اشاره به تدوین بسته حمایتی دولت برای خروج صنایع کشور از رکود گفت: در این بسته حمایتی، مجموعه راهکارهای مالی، حمایتی و قوانین به صورتی در نظر گرفته شده است که تحریک تقاضا و عرضه صورت گیرد، اما تمرکز وزارت صنعت، معدن و تجارت در تحریک تقاضا، بر بازارهای صادراتی و رونق صادرات کالا است .
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید برممنوعیت واردات کالاهای مورد مصرف تولید داخل گفت: این تصمیم از سیاست هایی است که به منظور رونق تولیدات داخلی به صورت جدی به آن توجه داریم و با ارتقای کیفیت تولید باید مصارف عمده داخلی به جای واردات با تولیدات داخلی پوشش داده شود.
وی ادامه داد: با ساماندهی واردات از طریق مجاری رسمی در راستای فراهم نمودن شرایط مطلوب به گونه ای حرکت می کنیم که ضمن رضایت مصرف کننده، حمایت از تولید کننده داخلی هم مورد توجه است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس هم با اشاره به در اولویت قرارگرفتن حفظ واحدهای موجود گفت: عارضه یابی وآسیب شناسی کارشناسانه واحدهای تولیدی، بررسی علل معوقات بانکی، لایحه خروج از رکود، قانون بهبود فضای کسب وکار، ایجاد ستاد کارگروه رفع موانع تولید و.. از جمله اقدامات انجام شده دولت تدبیر و امید در رفع مشکلات تولید کنندگان و صنعتگران در بازگشت به چرخه واقعی تولید با اشتغال پایدار است.
علی همتی افزود : همه مسئولان با جدیت تمام پیگیر این مهم هستند تا رونق همه جانبه در استان و کشور ایجاد شود.
رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان فارس گفت : برآیند 23 جلسه کار گروه رفع موانع تولید در چهار ماه اخیر بررسی مشکلات 110 واحد صنعتی با 168 مصوبه است که از این تعداد، 82 مصوبه اجرایی شده، 46 مصوبه دردست اقدام ونیز 40 مصوبه اجرا نشده است که درحال پیگیری آنها هستیم.
شهرستان اقلید در فاصله 276 کیلومتری شمال غرب شیراز واقع شده است.ک/2
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا