دست یابی به دانش فنی تعمیرات اساسی اسپیندل نوردگرم در فولادمبارکه اصفهان

دست یابی به دانش فنی تعمیرات اساسی اسپیندل نوردگرم در فولادمبارکه اصفهان

دنیای معدن -رییس کارگاه مکانیک تعمیرگاه مرکزی شرکت فولاد مبارکه از دست یابی این مجموعه صنعتی به دانش فنی تعمیرات اساسی کوپلینگ های اسپیندل رافینگ نوردگرم خبرداد .

به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه افشین نادیا افزود: پیش از کسب این موفقیت، برای تعمیرات اساسی اسپیندل نورد گرم نیازمند انتقال این تجهیز 12 متری با 37 تن وزن و گشتاوری حدود هزار و 800 کیلو نیوتن متر به خارج از کشور بودیم که در این فرآیند با مشکلاتی از قبیل حمل و نقل ترافیکی، نیاز به زمان حداقل 6 ماه برای انجام عملیات تعمیر و صرف هزینه ای بالغ بر 10 میلیارد ریال به ازای هر اسپیندل داشتیم .
نادی گفت: با دست یابی به دانش جدید شرایط برای تعمیرات اساسی اسپیندل ها فراهم شده که با انجام این کار تا پایان سال جاری 40 میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی برای فولاد مبارکه حاصل می شود.
سرپرست تعمیرات هیدرولیک، رول و جوشها نیز با بیان اینکه اسپیندلهای نورد گرم پس از یک دوره کاری متناسب با تولید ، برای انجام تعمیرات اساسی به تعمیرگاه مرکزی انتقال داده می شود، تصریح کرد: در شروع فرآیند تعمیر پس از شستشو، کنترل اولیه، تستهای غیر مخرب TP وTM بر روی کوپلینگ ها انجام می شود و در صورت نیاز به تعویض کوپلینگ ها ،این مجموعه 37 تنی بر روی دستگاه بورینگ قرار گرفته تا به روش ماشینکاری بتوان کوپلینگ معیوب با انطباق 0.8 میلی متر در قطر 610 میلی متری را از مجموعه اسپیندل جدا کرد.
علی رضا تابع جماعت گفت: در صورتیکه محل قرارگیری کاسه نمدها آسیب دیده باشد، باید مجموعه اسپیندل ها به کارگاه غلتک نورد گرم منتقل شده تا بر روی ماشین تراش با ابعاد مناسب، تراشکاری محل آسیب دیده صورت گرفته و پس از بازسازی به روش متال اسپری شود، سپس سنگ زنی در محل بر روی دستگاه انجام گیرد تا ابعاد نهایی طبق نقشه حاصل شود .
وی افزود: پس از انتقال اسپیندل به تعمیرگاه، توسط دو جرثقیل تناژ بالا و با استفاده از ابزارآلات کمکی و تمهیدات ایمنی مناسب به صورت عمودی قرارگرفته و کوپلینگ گرم شده در کوره حدود 300 درجه سانتیگراد توسط مکانیزم و جرثقیل دیگری با دقت بر روی اسپیندل مونتاژ می شود . این مرحله از کار به دلیل تلرانس ذکر شده و محدودیت فضای مونتاژ بسیار حساس است و نیاز به دقت بسیار زیادی دارد.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا