ثبت بدترین عملکرد ماهانه طلا از سال 2013

ثبت بدترین عملکرد ماهانه طلا از سال 2013

بهای طلا در ماه نوامبر بیش از ۷/۵ درصد کاهش داشته که این بدترین عملکرد ماهانه این فلز زرد از ژوئن ۲۰۱۳ میلادی به شمار می رود.

 بهای اونس در بازارهای جهانی امروز نزدیک به پایین ترین سطح در ۶ سال گذشته تثبیت شده و در آستانه ثبت بدترین عملکرد ماهانه خود در دو سال و نیم اخیر قرار گرفته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از پایگاه خبری بورس کالای ایران، گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و افت شدید قیمت طلا داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا که در مبادلات روز جمعه با کاهش شدید ۱/۲ درصدی روبرو شده بود امروز دوشنبه تغییر چندانی نداشته و به ۱۰۵۶ دلار در هر اونس رسیده است.

قیمت طلا روز جمعه برای لحظاتی به کمتر از ۱۰۵۲ دلار رسید که این پایین ترین رقم از فوریه ۲۰۱۰ میلادی به شمار می رود.

این در شرایطی است که بهای این فلز گرانبها در ماه نوامبر بیش از ۷/۵ درصد کاهش داشته که این بدترین عملکرد ماهانه این فلز زرد از ژوئن ۲۰۱۳ میلادی به شمار می رود.

از سویی آخرین نشست فدرال رزرو آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی قرار است روزهای ۱۵ و ۱۶ دسامبر برگزار شود. سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی بر این باورند که در صورت افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، تقاضا و قیمت جهانی طلا با افت بیشتری روبرو خواهد شد.

شاخص ارزش دلار نیز در بازارهای بین المللی همچنان به روند صعودی خود ادامه می دهد. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با ۰/۱۴ درصد کاهش به کمتر از ۶۵۴ تن رسیده است که این پایین ترین رقم از سپتامبر ۲۰۰۸ میلادی به شمار می رود.

به نظر می رسد قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا و انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا به خصوص گزارش وزارت کار این کشور قرار خواهد داشت.

نشست بانک مرکزی اروپا نیز روز پنج شنبه برگزار خواهد شد و به نظر می رسد در صورت ادامه اجرای سیاست های انبساطی پولی، ارزش یورو همچنان در برابر دلار با کاهش روبرو شود و این مساله در نهایت به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

البته برخی کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار طلا نیز بر این باورند که افزایش تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند می تواند در کوتاه مدت مانع از افت شدید قیمت طلا شود.

همچنین تشدید تتش در روابط روسیه و ترکیه و تحولات سیاسی بین المللی نیز می تواند بر نوسانات قیمت طلا موثر باشد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا