نگرانی غولهای معدنی از کاهش تولید فولاد چین

نگرانی غولهای معدنی از کاهش تولید فولاد چین

دنیای معدن -چین تقریبا تولید نیمی از فولاد دنیا را برعهده دارد و بزرگترین خریدار سنگ آهن در جهان به حساب می آید. تولید فولاد این کشور در ماه اکتبر با 3.1 درصد کاهش سالانه 66.1 میلیون تن بود. این درحالی است که کل تولید چین در ده ماهه امسال با 2.2 درصد کاهش سالانه 675.1 میلیون تن بوده است.    در حال حاضر، کارخانه های فولادی در تولید هر تن فولاد 50 تا 100 دلار زیان می دهند. با توجه به بازار ضعیف تقاضا و کاهش سطح قیمتها، کارخانه های فولاد چاره ای جز پایین آوردن سطح تولید ندارند، هرچند مقادیر فعلی کاهش تولید آنقدر کافی نیست که بتواند تعادل بین عرضه و تقاضا را به بازار بازگرداند. در عین حال، کاهش تولید فولاد چشم انداز تقاضای مواد اولیه را نیز ضعیف کرده است. چین در اکتبر امسال 75.5 میلیون تن واردات مواد خام داشت که با 12.3 درصد افت ماهانه همراه بوده است. وضعیت صادرات فولاد نیز هماهنگ با تولید نیست، طوریکه در ماه اکتبر صادرات 9 میلیون تنی فولاد چین 19.8 درصد افت نشان داده است.  طبق پیش بینی انجمن آهن و فولاد چین، به دلیل افت سطح تقاضا و رکود صادرات، سطح تولید فولاد خام چین در سال آینده تا 23 میلیون تن کاهش خواهد داشت و از 806 میلیون تن امسال به 783 میلیون تن خواهد رسید. این امر به نوبه خود تاثیر مستقیم بر واردات سنگ آهن خواهد داشت و باعث ناامیدی غولهای معدنی دنیا خواهد شد.       

در حال حاضر، کارخانه های فولادی در تولید هر تن فولاد 50 تا 100 دلار زیان می دهند. با توجه به بازار ضعیف تقاضا و کاهش سطح قیمتها، کارخانه های فولاد چاره ای جز پایین آوردن سطح تولید ندارند، هرچند مقادیر فعلی کاهش تولید آنقدر کافی نیست که بتواند تعادل بین عرضه و تقاضا را به بازار بازگرداند. در عین حال، کاهش تولید فولاد چشم انداز تقاضای مواد اولیه را نیز ضعیف کرده است. چین در اکتبر امسال 75.5 میلیون تن واردات مواد خام داشت که با 12.3 درصد افت ماهانه همراه بوده است. وضعیت صادرات فولاد نیز هماهنگ با تولید نیست، طوریکه در ماه اکتبر صادرات 9 میلیون تنی فولاد چین 19.8 درصد افت نشان داده است.

 طبق پیش بینی انجمن آهن و فولاد چین، به دلیل افت سطح تقاضا و رکود صادرات، سطح تولید فولاد خام چین در سال آینده تا 23 میلیون تن کاهش خواهد داشت و از 806 میلیون تن امسال به 783 میلیون تن خواهد رسید. این امر به نوبه خود تاثیر مستقیم بر واردات سنگ آهن خواهد داشت و باعث ناامیدی غولهای معدنی دنیا خواهد شد.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا