سه دلیل سقوط قیمت طلا

سرمایه‌گذاران از طلا دوری می‌کنند

سرمایه‌گذاران از طلا دوری می‌کنند

هیتر لانگ/دبیر بازار

تنها کالایی که این روزها مردم خریداری نمی‌کنند این است: طلا.

قیمت فلز زرد که روز جمعه در بازارهای جهانی معامله می‌شد به 1.051.60 دلار در ازای هر اونس رسید. این کمترین قیمت طلا در حدود شش سال گذشته است.

قیمت طلا از ماه فوریه 2010 تا کنون به این اندازه سقوط نکرده بود. در آن زمان طلا به زیر 1.045دلار در ازای هر اونس سقوط کرد.

این هفته ششمین هفته متوالی بود که طلا ارزش خود را از دست داد.

این هفته ششمین هفته متوالی بود که طلا ارزش خود را از دست داد

معمولاً سرمایه‌گذاران وقتی دچار هیجانات بسیاری هستند و نمی‌دانند چه کالایی را خریداری کنند به طلا روی می‌آورند. اما اکنون چنین اتفاقی نیفتاده‌است. اتفاقات اخیر در بازار بورس و همچنین حمله تروریستی پاریس نتوانسته‌است سقوط قیمت طلا را متوقف کند.

جورج گرو از مرکز آربی‌سی نوشته‌است: «تلاش‌های دوباره برای فروش طلا به چندین مسئله ارتباط دارد.» این مسائل از این قرارند:

1.سقوط اقتصاد چین و بازار بورس: بازار در چین رو به افول است. در این کشور تمایلی به خرید طلا وجود ندارد. در حالی‌که دولت چین ادعا می‌کند اقتصاد در حال نزدیک شدن به رشد 7درصدی است، مراکز مستقل ادعا می‌کنند رشد اقتصادی این کشور در واقعیت نزدیک به 4.5درصد است.

2.افزایش ارزش دلار امریکا: اکثر تجارت‌های طلا در دنیا با دلار صورت می‌گیرد. این مسوله اکنون برای طلا خوب نیست. دلار اکنون در میان اکثر ارزها ارزش بالایی دارد. هر چه دلار گران‌تر باشد طلا ارزان‌تر می‌شود.

3.تصمیم احتمالی فدرال رزرو امریکا برای افزایش نرخ بهره: احتمال می‌رود فدرال رزرو در ماه دسامبر نرخ بهره را افزایش دهد. افزایش نرخ بهره برای طلا خوب نیست زیرا طلا هیچ بهره‌ای نمی‌پردازد. در زمان افزایش نرخ بهره این احتمال وجود دارد که سرمایه‌گذاران پول خود را به جای طلا روی کالاهای دیگری بگذارند.

منبع: سی‌ان‌ان مانی

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا