ورود 7350 مگاوات برق تا ۲ سال آینده به مدار

ورود 7350 مگاوات برق تا ۲ سال آینده به مدار

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی تبدیل نیروگاه گازی به سیکل ترکیبی را از برنامه‌های جدی وزارت نیرو عنوان و اظهار کرد: تا دو سال آینده ۷ هزار و ۳۵۰ مگاوات برق از طریق تبدیل نیروگاه‌های حرارتی گازی به سیکل ترکیبی وارد مدار می‌شود.

محسن طرزطلب در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به وظایف شرکت مادرتخصصی نیروگاه‌های حرارتی ،اظهار کرد:یکی از وظایف اصلی این شرکت این است که بخش عمده‌ای از این نیروگاه‌ها تا سال 1396 به چرخه تولید برق کشور به صورت سیکل اضافه شوند.

وی با بیان اینکه قرار دادهای انجام این کار با بخش خصوصی ایرانی و سرمایه‌گذاری ایرانی انجام شده و همه کارها قرار است در داخل کشور انجام شود،گفت: برای انجام این کار ناچاریم که با بکارگیری از تمام توان و استفاده از تکنولوژی های روز دنیا فعالیت لازم را انجام دهیم.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی با بیان اینکه در راستای انجام این کار تصمیم گرفته ایم که این موضوع را گسترش و از تمام ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم،اظهار کرد:امیدواریم بتوانیم که با تمهیدات در نظر گرفته شده بتوانیم صنعت برق کشور را ارتقا دهیم.

طرزطلب با بیان اینکه در حال حاضر متوسط راندمان نیروگاه های حرارتی 37 درصد است،گفت: طبق برنامه 5 ساله باید میزان راندمان این نیروگاه‌ها یک درصدی افزایش پیدا کند اما تا کنون این هدف محقق نشده است.

وی در خصوص تغییر تحولات اخیر در حوزه برق،گفت: قرار است که این تغییر و تحولات موجب تمرکز بیشتر در بخش تولید و افزایش تولید شود.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی با بیان‌اینکه کار شرکت مادر تخصصی نیروگاه‌های حرارتی افزایش تولید راندمان،توسعه ظرفیت و پاسخگویی مستقیم به وزارت نیرو ودولت است،اظهار کرد: هدف این است که بتوانیم با ظرفیت‌سازی موجب افزایش راندمان و صرفه‌جویی در مصرف سوخت شویم.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا