آخرین وضعیت تسویه بدهی بابک زنجانی با وزارت نفت

آخرین وضعیت تسویه بدهی بابک زنجانی با وزارت نفت

وکیل مدافع بابک زنجانی آخرین وضعیت اقدامات وکلای خارجی موکلش برای صدور ضمانت‌نامه و تسویه بدهی زنجانی با وزارت نفت را تشریح کرد و گفت: بانکی که قرار است ضمانت‌نامه صادر کند، روی اعداد و ارقام عجیبی برای کارمزد دست گذاشته است.

رسول کوهپایه‌زاده درباره آخرین اقدامات زنجانی برای تسویه بدهی خود به شرکت نفت اظهار کرد: تا جایی که اطلاع دارم، مسئول امور حقوقی خارج از کشور موکل، در تکاپو برای تسویه بدهی است و مقدمات کار هم انجام شده است و امیدواریم تا قبل از صدور رأی دادگاه، بدهی موکل تسویه شود.
 
وکیل مدافع بابک زنجانی در پاسخ به این سئوال که آیا تسویه بدهی در حکم دادگاه می‌تواند تاثیر داشته باشد یا خیر گفت: می‌تواند تاثیر هم داشته باشد هر چند که دادگاه به بحث کیفری و اتهامات مندرج در کیفرخواست رسیدگی می‌کند اما تسویه بدهی می‌تواند بیش از پیش حاکی از حسن نیت موکل باشد.
 
کوهپایه‌زاده در پاسخ به این سئوال که آیا دو امضای باقی مانده برای صدور ضمانت‌نامه که پیشتر زنجانی در دفاعیات خود از آن خبر داده بود، انجام شده است یا خیر گفت: همان طور که موکلم هم گفته بود، دو امضای نخست انجام شده و مسئول امور حقوقی خارج از کشور موکل، دقیقا پیگیر ادامه این قضیه است. یک سری مقدمات صورت گرفته و دادگاه نیز در جریان اقدامات انجام شده قرار دارد.
 
وکیل مدافع بابک زنجانی اضافه کرد: به علت اینکه هنوز تحریم‌ها برداشته نشده و طرف خارجی هم می‌داند بابک زنجانی در چه شرایطی قرار دارد، کامزدهای عجیب و غریب مطالبه می‌کند و همکاری لازم را نمی‌کنند.
 
وی با بیان اینکه بانکی که قرار است ضمانت‌نامه را صادر کند، همچنان کارمزد را بالا می‌برد افزود: بانک صادر کننده ضمانت‌نامه روی ارقام و اعداد عجیب و غریبی دست گذاشته اما امیدواریم زودتر این کار انجام شود.
 
کوهپایه‌زاده ادامه داد: مطمئنم موکلم از روز نخست قصد تسویه بدهی خود با مجموعه نفت را داشت و اگر این طور نبود، وکالت بلاعزل برای انتقال اموالش به شرکت نفت را نمی‌داد.
 
به گزارش تسنیم، شانزدهمین جلسه محاکمه متهمان پرونده نفتی، فردا (شنبه) هفتم آذر در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار می‌شود. در جلسه فردا نیز مانند دو جلسه قبلی، وکیل بابک زنجانی به قرائت دفاعیات خود می‌پردازد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا