اتمام عملیات شناسایی سه زون معدنی اردبیل

اتمام عملیات شناسایی سه زون معدنی اردبیل

گروه معادن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: عملیات شناسایی سه زون معدنی که توسط مشاور از چند ماه قبل آغازشده به اتمام رسیده است.

به گزارش ماین نیوز، سید حامد عاملی عصر دوشنبه در حاشیه بررسی آخرین وضعیت پهنه‌های مستعد معدنی اردبیل گفت: مطالعات سه پهنه قزل‌اوزن در خلخال، پهنه سبلان – قره‌سو و پهنه باغرو داغ به مشاور سپرده‌شده است.

وی با اذعان به اینکه مطالعات پهنه قزل‌اوزن با سرمایه‌گذاری سازمان ایمیدرو در تیرماه سال جاری به مشاور زرناب اکتشاف و پارس پی آزما سپرده‌شده است، تصریح کرد: کل مساحت پهنه دو هزار کیلومترمربع است و با توجه به تفکیک به دو بخش شمالی و جنوبی در بخش شمالی شرکت پارس پی آزما و در بخش جنوبی شرکت زرناب اکتشاف فعالیت دارند.

به گفته رئیس سازمان صنعت و معدن استان در بخش شمالی عملیات شناسایی و پی‌جویی به اتمام رسیده و پردازش نهایی در حال انجام است و در بخش جنوبی نیز علاوه بر عملیات شناسایی و پی‌جویی، پردازش نهایی عملیات نیز صورت گرفته است و ایمیدرو درصدد برنامه‌ریزی برای مرحله بعدی عملیات است.

عاملی در خصوص دستاوردهای حاصل‌شده متذکر شد: از کل مساحت پهنه محدوده‌هایی بالغ‌بر ۲۰۷ کیلومترمربع و به تعداد شش بلوک به‌عنوان محدوده‌های امیدبخش تعریف‌شده است که به همین دلیل برای اکتشاف عمومی و نیمه تفضیلی برنامه‌ریزی می‌شود.

وی افزود: ایمیدرو در بخش جنوبی نیز مساحتی حدود ۱۲ کیلومترمربع را به‌عنوان اولین اولویت در نظر گرفته است.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان در خصوص وضعیت مطالعات پهنه سبلان با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار این پهنه شرکت ممرادکو بوده و مشاور طرف قرارداد دانش‌گستر زمین از دی‌ماه سال گذشته در حال مطالعه است، تصریح کرد: مساحت کل پهنه هزار و ۶۹۶ کیلومترمربع است.

عاملی بابیان اینکه عملیات شناسایی در این پهنه به اتمام رسیده، اضافه کرد: در محدوده روستای نیاز علاوه بر عملیات شناسایی عملیات پی‌جویی نیز به اتمام رسیده و دو بلوک معرفی‌شده است.

وی با تأکید به اتمام عملیات ژئوفیزیکی و ژئو شیمی و زمین‌شناسی در این دو بلوک بیان داشت: در این دو بلوک فاز عمومی اکتشاف آغازشده است.

به گفته رئیس سازمان صنعت و معدن استان از کل مساحت پهنه حدود ۳۳۱ کیلومترمربع به‌عنوان محدوده‌های امیدبخش به تعداد شش بلوک معرفی‌شده‌اند.

عاملی بابیان اینکه عملیات پی‌جویی به‌کل به اتمام رسیده و مناطق امیدبخش شناسایی‌شده است، اضافه کرد: برای اکتشاف عمومی برنامه‌ریزی در شرف اقدام است.

وی افزود: در این پهنه دو بلوک اولویت‌دار به مساحت ۳۶ کیلومترمربع مشخص‌شده است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا