دبیرکل شورای اسلامی کار کشور در گفت‌وگو با تسنیم مطرح کرد:

کارگران محروم از وام 10میلیونی/پیشنهاد جددی برای سازوکار ارائه وام

کارگران محروم از وام 10میلیونی/پیشنهاد جددی برای سازوکار ارائه وام

دبیرکل شورای اسلامی کار کشور گفت: دولت باید ساز و کار بهره مندی کارگران از تسهیلات 10 میلیون تومانی بسته خروج از رکود را فراهم کند.

رحمت‌الله پورموسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس، اظهار داشت: باید در نظر داشت که کارگران از تمام اقشار جامعه برای دریافت تسهیلاتی که دولت در بسته خروج از رکود قرار داده بیشتر مُحقِ هستند، اما امکان دریافت آن برای این قشر در نظر گرفته نشده است.

وی تصریح کرد: در جلسات مکرری که این موضوع مورد بحث قرار گرفته افراد عللی از جمله تضمین بازگشت پول به بانک را آورده‌اند که شرکت‌های خصوصی این اقدام را انجام نمی‌دهند.

دبیرکل شورای اسلامی کار کشور با اشاه به موضوع قراردادهای موقت که هم اکنون برای کارگران در نظر گرفته می‌شود، بیان کرد: در این موقعیت که کارفرما نمی‌تواند تضمینی برای استخدام کارگر و کسر از حقوق به بانک بدهد، بهترین روش استفاده از ضامن و یا گرفتن چک و سفته است تا کارگران از گرفتن این تسهیلات محروم نمانند.

پورموسی افزود: همچنین اگر بتوان روشی در نظر گرفت که کارفرمایان کارگران، تضمین بازگشت پول بانک از حقوق کارگر را به نوعی برای بانک‌ها فراهم کنند از هر روشی بهتر است که بسیاری از کارفرمایان با توجه به وضعیت اقتصادی موجود به این اقدام تمایلی ندارند.

وی بیان کرد: در نظر گرفتن چند ضامن و یا گرو نگاه داشتن چک و سفته نیز یکی از روش‌هایی است که در این زمینه می‌تواند کمک دهنده باشد.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا