ماین نیوز گزارش می‌دهد:

برگزاری کارگاه جذب سرمایه‌گذاری خارجی در سومین همایش سنگ آهن ایران

برگزاری کارگاه جذب سرمایه‌گذاری خارجی در سومین همایش سنگ آهن ایران

گروه معادن >سنگ آهن - سومین همایش بین المللی سنگ آهن ایران، در شرایطی در نهم آذرماه امسال توسط انجمن سنگ آهن برگزار خواهد شد که توافق هسته ای ایران و غرب و شرایط پساتحریم اهمیت ویژه ای به این رخداد بخشیده است.

به گزارش ماین نیوز، نیاز جدی بنگاه های فعال در حوزه سنگ آهن و صنایع پایین دستی آن به سرمایه و دانش روز بین المللی از سویی و ابهامات موجود در مورد چگونگی جذب سرمایه گذاری خارجی از سوی دیگر سبب شده است که موضوع سرمایه گذاری خارجی به یکی از محورهای اصلی این همایش تبدیل شود.

در همین راستا انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن با دعوت از دکتر کمال الدین سلماسی، استاد اقتصاد معدنی دانشگاه مک گیل در کانادا، اقدام به برگزاری کارگاه ویژه‌ای با عنوان "چگونگی جذب سرمایه گذاری خارجی در حوزه سنگ آهن ایران" کرده است.

دکتر سلماسی با داشتن تجربه مدیریت و مشاوره در حوزه معادن ایران، تاکنون تحقیقات معتبر بسیاری نیز در مورد سرمایه گذاری خارجی در حوزه معدن ایران انجام داده است. در تحقیقات ایشان نظرسنجی های مختلفی از بنگاه های معتبر معدنی در سطح جهان در مورد سرمایه گذاری در حوزه معادن ایران صورت گرفته است که ریسک ها و پتانسیل های ویژه سرمایه گذاری در این حوزه را به خوبی در نظر سرمایه گذاران بین المللی آشکار می کند.

براساس برنامه ارائه شده توسط انجمن سنگ آهن در این کارگاه نمونه های موفق جذب سرمایه گذاری خارجی در حوزه سنگ آهن در سطح دنیا بررسی و راه کارهایی مشخص نیز برای جذب سرمایه گذاران در حوزه سنگ آهن ایران ارائه خواهد شد.

در همین زمینه سجاد غرقی، عضو هیات مدیره انجمن نیز در پاسخ به سوال خبرنگار ماین نیوز درباره تفاوت این کارگاه با صحبت ها و نوشته ها در این باره، اهمیت این کارگاه را در شناسایی مشکلات مشخص بنگاه های ایرانی در جذب سرمایه گذاری خارجی و دانش منحصر به فرد دکتر سلماسی در این زمینه می داند.

به گفته غرقی ایده این کارگاه پس از سخنرانی ایشان در خانه معدن در بهار امسال شکل گرفت و تصمیم گرفته شد که این برنامه با محوریت سنگ آهن برگزار شود.

وی با اشاره به تاکید انجمن و دکتر سلماسی بر برگزاری پنل بحث گروهی در این کارگاه، این برنامه را فرصتی ویژه برای مدیران شرکت های دولتی و خصوصی، سرمایه گذاران و سازمان های مربوطه می داند تا با مشارکت در این کارگاه گامی حساب شده به سوی همکاری های موثر بین المللی بردارند.

لازم به ذکر است کارگاه "چگونگی جذب سرمایه گذاری خارجی در حوزه سنگ آهن ایران" در روز نهم آذر ماه و از ساعت 13 تا 14:30 در محل مرکز همایش های صدا و سیما بر گزار خواهد شد و هماهنگی و مدیریت پنل بحث گروهی را نیز مهندس ایزدی مشاور انجمن سنگ آهن بر عهده خواهد داشت.

به گزارش ماین نیوز، سومین همایش بین المللی انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران با رویکرد نقشه راه نسل سوم سنگ آهن ایران (چالش ها و امیدها) با حضور مقامات کشوری، فعالان حوزه سنگ آهن اعم از معدنکاران، سرمایه گذاران، شرکتهای پیمانکاری، شرکتهای حمل و نقل و لجستیک، انبارداران، بانکها، شرکتهای بیمه، شرکتهای کارگزاری بورس، تشکلهای صنفی مرتبط و غیره، 9 آذر ماه امسال در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.

محورهای سومین همایش بین المللی سنگ آهن ایران به شرح زیرند:

1) تحلیل شرایط کسب و کار سنگ آهن در چشم انداز 5 ساله
2) معرفی فرصت های سرمایه گذاری
3) جایگاه معدن و صنایع معدنی در قانون برنامه ششم توسعه
4) بهره وری در معادن با تکیه بر معدنکاری سبز و فناوری های نوین
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا