رشد چشمگیر شاخص های آمریکا، آسیا را رونق داد

رشد چشمگیر شاخص های آمریکا، آسیا را رونق داد

رشد شاخص ها در بازارهای آسیایی در حالی به ثبت رسید که بازارهای نوظهور هم به تبع این بازارها روند مثبت را در پیش گرفتند.

 

 

بازارهای آسیایی در شروع ساعات معاملاتی در پی انتشار آمار درآمدهای آمریکا با افزایشی نسبی همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایی(سنا)، رشد شاخص ها در بازارهای آسیایی در حالی به ثبت رسید که بازارهای نوظهور هم به تبع این بازارها روند مثبت را در پیش گرفتند.

در این بازار، شاخص نیکی ژاپن رشد 1.7 درصدی داشت و شاخص تاپیکس ژاپن رشد 1.5 درصدی را از آن خود کرد. بورس هنگ کنگ با افزایش 0.07 درصدی شاخص اصلی همراه شد.

این در حالی است که، رشد شاخص دلار در ساعات ابتدایی امروز و همچنین افزایش احتیاط در میان معامله‌ گران بازار فلزات پایه در آستانه انتشار صورتجلسه نشست اخیر فدرال رزور، فلزات را وارد محدوده منفی کرد.

در پی بهبود فضای معاملات در وال استریت، سطح ریسک ‌پذیری سرمایه‌ گذاران در بازار ارز بالا رفت و همین امر به رشد شاخص دلار منجر شد. پس از این رویداد سطح تقاضا برای فلزات پایه از سوی استفاده ‌کنندگان از ارزهای غیر دلاری کاهش یافت.

در عین حال امشب صورتجلسه نشست اخیر بانک مرکزی آمریکا منتشر می‌شود و فردا نیز سران اتحادیه اروپا در بروکسل گرد هم خواهند آمد تا درمورد مسائل مهم اتحادیه به ویژه موضوع برگزیت به بحث و تبادل نظر بپردازند.

در این بین، شاخص‌ های اصلی وال استریت رشدی بیش از 2 درصد را تجربه کردند.

به این ترتیب، شاخص داوجونز با رشد 2.17 درصدی رو به رو شد و شاخص اس اند پی 2.15 درصد مثبت شد.

نزدک با افزایش 2.8 درصدی همراه شد و شاخص بورس نیویورک نیز 1.7 درصد افزایش داشت.

انتشار گزارش عملکرد بهتر از انتظار برخی از شرکت ‌های بزرگ در ایجاد جو مثبت در بازار نقش شایانی داشت. به تبع این امر ریسک ‌‌پذیری فعالان بازار ارز نیز افزایش یافت و همین امر منجر به صعود ارزش دلار در برابر ین ژاپن و فرانک سوئیس شد.

در بازار وال استریت، هر سه شاخص بازار این کشور بیشترین رشد روزانه را نسبت به ماه مارچ به ثبت رساندند . در این بازار، قیمت سهام نتفلیکس با رشد 12 درصدی قیمت سهام رو به رو شد.

این روند مثبت موجب رشد قیمت سهام شرکت های فیس بوک، آلفابت و آمازون شد و هر کدام از این شرکت ها با رشد بیش از یک درصدی قیمت سهام همراه شدن.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا