افزایش تقاضا عامل رشد پریمیوم‌های مس

افزایش تقاضا عامل رشد پریمیوم‌های مس

«یورگن شاکلر» مدیر اجرایی کمپانی آروبیس گفت: دلیل عمده افزایش پریمیوم‌های سالانه مس، افزایش تقاضا برای این فلز تصفیه شده است.

 

به نقل از CRU، مدیر اجرایی کمپانی آروبیس گفت: «به‌رغم فشار ناشی از مقررات زیست‌محیطی بر واحدهای ذوب؛ افزایش ارتباطات الکتریکی در جهان موجب شده تا تقاضای مس تصفیه‌شده رشد پایداری را تجربه کند.»
کمپانی آروبیس، بزرگ‌ترین کمپانی ذوب مس در اروپا و بزرگ‌ترین مصرف‌کننده مواد خام مس در جهان، در هفته گذشته، پریمیوم سالانه مس خود را با ۱۲درصد افزایش؛ ۹۶دلار در هر تن برای پیشنهادات سال ۲۰۱۹ اعلام کرد. در حال حاضر، پریمیوم‌های این کمپانی در بالاترین سطح چهار سال اخیر خود قرار دارد.
شاکلر در ادامه گفت: بخش‌های کلیدی و پرمصرف مس در حال تقویت است. به‌عنوان‌مثال، بازار رساناها در اروپا در نیمه اول سال جاری به میزان ۴درصد رشد کرده است که بخشی از آن ناشی از تغییرات در استانداردهای مقاومت کابل‌ها در اتحادیه اروپا است که در سال ۲۰۱۷ به اجرا درآمده است.
این کمپانی پس از آن که ۴۰درصد سهام کمپانی کودلکو را در ماه ژانویه در اختیار گرفت، حجم عمده کاتد‌های کارخانه تولید میله Deutsche Giessdraht به ظرفیت ۲۸۰ هزار تن در سال را فرآوری می‌کند. این دو تولیدکننده در گذشته ورودی کاتد را به‌صورت ۵۰-۵۰ تقسیم می‌کردند. خرید سهام کودلکو به این معنی است که کمپانی Aurubis بیشتر تولید خود را به این کارخانه ارسال خواهد کرد و حجم کمتری را برای مشتریان در دسترس قرار خواهد داد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا