عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید کلرید کلسیم کشور آغاز شد

عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید کلرید کلسیم کشور آغاز شد

گروه صنایع معدنی - عملیات اجرایی ساخت اولین کارخانه تولید کلرید کلسیم و هیدروکسید منزیم در کشور عصر شنبه با حضور معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان ایمیدرو و استاندار اصفهان در شهرستان خور و بیابانک آغاز شد.

به گزارش ماین نیوز، این مجموعه تولیدی با اعتبار 400 میلیارد ریال با مشارکت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، مجتمع پتاس خور و بیابانک و بخش خصوصی احداث خواهد شد و زمینه استحصال کلرید کلسیم به ظرفیت 30 هزار تُن در سال و هیدروکسید منزیم به ظرفیت پنج هزار تن در سال را فراهم خواهد کرد.
این کارخانه صنعتی زمینه اشتغال 70 نفر را به صورت مستقیم و 200 نفر را به صورت غیر مستقیم و زمینه دست یابی به بزرگترین بازار مصرف در خاورمیانه را فراهم می کند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در مراسم آغاز اجرای این طرح ابراز امیدواری کرد که با رسیدن گاز مورد نیاز به این مجموعه تولیدی، زمینه تولید و استحصال کلرید کلسیم و هیدروکسید منزیم فراهم و کشورمان از واردات این مواد بی نیاز شود.
' مهدی کرباسیان ' افزود: تکمیل چرخه تولید از جمله مهمترین شاخص های صنعت به شمار می رود و راه اندازی این مجتمع تولیدی تا حد زیادی برای صنایع نفت و گاز مفید خواهد بود.
خاطرنشان می شود، وی به همراه استاندار اصفهان پیش از این مراسم از مجتمع گردشگری پتاس خور و بیابانک بازدید کرد.
مجتمع گردشگری پتاس خور و بیابانک مشتمل بر 6 بخش و گستره ای افزون بر 2 هزار کیلومتر مربع در فاصله 35 کیلومتری شهر خور و بیانک احداث شده است.
هدف از راه اندازی این منطقه، توسعه گردشگری در معادن کشور عنوان شده است.
این طرح با مشارکت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع ایران (ایمیدرو) و با هزینه ای حدود 500 میلیون تومان احداث و افتتاح شده است.
شهرستان خور و بیابانک با 20 هزار نفر جمعیت در 420 کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا